Sve u svemu, Šakal se na Jav, Prav, Nav odmah predstavio kao grupacija koja od samog početka uobličuje svoj zvuk u koherentnu celinu i prosto se može uočiti bogato iskustvo vinovnika cele priče. Album je za sada dostupan samo digitalno, ali koliko znamo bend već radi na fizičkom izdanju, te ostaje samo da se ponadamo da će sve biti krunisano tamo gde i najviše dolikuje – na živim nastupima

Black metal sa paganskim utemeljenjem već je decenijama dobrano zastupljen i voljen na srpskoj metal sceni, a utemeljivači tog zvuka su sasvim sigurno The Stone u svojoj ranoj fazi sa krunom stvaralaštva u albumu Slovenska krv (koliko je nasleđe tog izdanja mogli smo posvedočiti i ove godine na koncertnoj proslavi 20 godina od izdavanja istog u Beogradu). Dosta bendova je krenulo ovim stopama, uplićući staroslovenska verovanja iIi mitologiju u tradicionalni black metal zvuk, a među najuspešnijim u toj sferi treba pomenuti recimo All My Sins ili Wolf’s Hunger. Kad smo već kod novosadskih vukova, oni su upravo dobili mlađu sabraću pod imenom Šakal čije prvo javljanje pod nazivom Jav, Prav, Nav ovde i recenziramo. Za sada je članstvo Šakala nepoznato, ali treba napomenuti da se ovde radi o iskusnim licima ovoga zvuka, te ne čudi da iako je debi album, Jav, Prav, Nav zvuči apsolutno zrelo i jasno je gde se kreće i šta želi.

Iako se radi o debi albumu, Jav, Prav, Nav zvuči apsolutno zrelo i jasno je gde se bend kreće i šta želi

Naime, kao što sam već napomenuo, ovde je reč o black metalu koji je prevashodno utemeljen u zvuku 90-ih i slavne norveške scene tretiranog kroz vizuru domaćeg gledišta – što će reći da ovde nema nekakvog sumanutog eksperimentisanja niti iskoraka u vode koje sa metalom nemaju preterano veze. Šakal svoje ciljeve dostiže tradicionalnim instrumentima za ovaj pravac, a gitare su noseći element melodijskih linija kojih ima u izobilju, no sve to ne zvuči nikako mlitavo već efektno donosi poentu. Iskreno rečeno, nema ovde ničega što do sada nismo čuli, ali mislim da to nije ni poenta cele priče – ono što je najbitnije kod ovakve svirke je energija koju bend nosi i sposobnost da nas udare u stomak baš kako boli i posle nebrojeno puta, a toga ne manjka na Jav, Prav, Nav. Kad smo već kod toga, Šakal je rešio da svoj zvuk ne krije iza neke prljave produkcije, već kompletan zvučni kolaž zvuči kristalno čisto i jasno po čemu sve to može možda podsetiti na skorašnje radove bendova kao što su Taake ili Kampfar. Studiji Piranha iz Kruševca i Piknik iz Novog Sada su bili zaslužni za ovakav konačni rezultat koji je bio cilj samog benda po sopstvenim rečima, pa možemo reći da je zamisao sasvim lepo ispunjena. Uz sve to nema preteranog komplikovanja – bend u nekih 35 minuta iznosi sve što hoće, što je uvek za pohvalu, te je izdanje kratko ali efektno i silovito odsvirano.

Šakal

Što se tiče same tematike, jasno je iz samog imena benda, naziva albuma i pesama da je staroslovenska mitologija centar svega o čemu se ovde priča, a kompletnu sliku upotpunjuje pomalo staromodno jednostavan, ali u suštini vrlo efektan omot i kvalitetan logo Čabe Nemeta.

Sve u svemu, Šakal se na Jav, Prav, Nav odmah predstavio kao grupacija koja od samog početka uobličuje svoj zvuk u koherentnu celinu i prosto se može uočiti bogato iskustvo vinovnika cele priče. Album je za sada dostupan samo digitalno, ali koliko znamo bend već radi na fizičkom izdanju, te ostaje samo da se ponadamo da će sve biti krunisano tamo gde i najviše dolikuje – na živim nastupima!

Šakal – Jav, Prav, Nav spisak pesama:

1. Himna Mrtvih Bogova (1168)
2. Koledo