Slovenska krv je definitivno album za uži krug publike, ali istovremeno i jedno od najjačih srpskih black metal ostvarenja do današnjeg datuma

Prvo da razjasnimo neke stvari: The Stone je zapravo Stone to Flesh, priznati beogradski black metal sastav, kako na našim prostorima, tako i u inostranstvu. Zbog nesuglasica za bivšim izdavačem (CCP Records) menjaju ime u The Stone, tako da od ovog izdanja ekipa nastavlja sa novim imenom. Srećno bilo!

A šta nam je to ekipa ponudila ovaj put? Pa, baš kako se moglo i očekivati, sirovi paganski black metal, bez trunke upeglanosti. Produkcija je živa, skoro da stičete utisak da ste sa njima u prostoriji za probe. Oko same produkcije mogu da se vode razne polemike – zakleti black metalci će se složiti da upravo tako treba, dok će oni drugi naći pokoju zamerku – poprilično tih vokal (album je otpevan na srpskom, ali se tekstovi teško razumeju bez čitanja), poprilično jednoličan bubanj (svega dva-tri ritma su korištena), dok bas gitara skoro da nije prisutna u miksu… Međutim, sve je to stvar ukusa, i onome ko je navikao na sirovije varijante black metala ovaj album toplo preporučujem.

Šta je još interesantno za ovaj album? Pre svega, postava koja ga je snimila izgleda ovako: Kozeljnik – gitare, bas gitara; Nefas – vokali i Ilija – bubanj (originalni bubnjar, ali i bubnjar benda May Result). Tekstovi su u celosti posvećeni buđenju i konačnom ujedninjenju svih slovenskih naroda, odbacivanju hrišćanstva, i vraćanju starim davno zaboravljenim bogovima (Perun, Veles, Morana). Tekstovi su zaista maestralno napisani (kako već pomenuh – kad se čitaju, teže ćete ih razumeti sa snimka), čime je još jednom dokazano da tekstovi na srpskom jeziku ne predstavljaju nikakvo ograničenje. Naprotiv!

Što se tiče pesama, spomenuo bih interesantan početak albuma, gde čujemo oštrenje sablji, pozivanje u boj. „Za kosti otaca“, „Bogovi od srebra“, „Pevalo hiljadu mačeva“ bi bili lični favoriti sa ovog albuma, ali sve je to subjektivno. Buklet je po skromnom mišljenju najveća mana ovog izdanja – ne može se mnogo šta naći ni pročitati, a tekstovi nažalost nisu ni štampani. Sve je ispisano na ćirilici, što pohvaljujem. Naslovnu i sami možete da vidite iznad (Kozeljnik je na slici), a tekstove možete pronaći na sajtu benda, takođe napisanom iznad.

Slovenska Krv je definitivno album za uži krug (metal) publike, ali istovremeno i jedno od najjačih srpskih black metal ostvarenja do današnjeg datuma.

The Stone – Slovenska krv spisak pesama:

1. Za kosti otaca