Slovenska krv je definitivno album za uži krug publike, ali istovremeno i jedno od najjačih srpskih black metal ostvarenja do današnjeg datuma

Prvo da razjasnimo neke stvari: The Stone je u stvari beogradski sastav Stone to Flesh, priznati black metal sastav, kako kod nas, tako i u inostranstvu. Zbog svađe za bivšim izdavačem (CCP Records), bend je promenio ime u The Stone, tako da od ovog izdanja ekipa nastavlja sa novim imenom.

Šta nam je to bend ponudio ovaj put? Pa, baš kako se moglo i očekivati, sirovi paganski black metal, bez trunke upeglanosti. Produkcija je živa, skoro da steknete utisak da ste sa njima u prostoriji za probe. Oko same produkcije mogu da se vode razne polemike – zakleti black metalci će se jednoglasno složiti da upravo tako treba, dok će oni drugi naći gomilu zamerki – pretih vokal (čitav album je otpevan na srpskom, ali se razume skoro svaka 10-a reč), poprilično jednodimenzionalan bubanj (svega dva-tri ritma su korištena), zujeće gitare su ponegde monotone, bas gitare kao da nema uopšte… Međutim, sve je to stvar ukusa, i onome ko je navikao na sirovi black metal, ovaj album toplo preporučujem. Ostali bolje da ni ne pokušavaju da ga slušaju.

Šta je još interesantno za ovaj album? Pre svega, postava koja ga je snimila izgleda ovako: Kozeljnik – gitare, bas gitara; Nefas – vokali i Ilija – bubanj (originalni bubnjar, ali i bubnjar benda May Result). Tekstovi su u celosti posvećeni buđenju i konačnom ujedninjenju svih slovenskih naroda, odbacivanju hrišćanstva, i vraćanju starim davno zaboravljenim bogovima (Perun, Veles, Morana). Tekstovi su zaista maestralno napisani (kad se čitaju, teže ćete ih razumeti sa snimka), čime je još jednom dokazano da tekstovi na srpskom jeziku ne predstavljaju nikakvo ograničenje. Naprotiv!

Što se tiče pesama, spomenuo bih interesantan početak albuma, gde čujemo oštrenje sablji, pozivanje u boj. “Za kosti otaca”, “Bogovi od srebra”, “Pevalo hiljadu mačeva” bi bili lični favoriti sa ovog albuma, ali sve je to subjektivno. Buklet je po skromnom mišljenju najveća mana ovog izdanja – ne može se mnogo šta naći i pročitati, tekstovi nisu štampani, a omot je crno-beli. Sve je ispisano na ćirilici, što pohvaljujem. Naslovnu i sami možete da vidite iznad (Kozeljnik je na slici), a tekstove možete pronaći na sajtu benda, takođe napisanom iznad.

Slovenska Krv je definitivno album za uži krug (metal) publike, ali istovremeno i jedno od najjačih srpskih black metal ostvarenja do današnjeg datuma.

The Stone – Slovenska krv spisak pesama:

1. Za kosti otaca