Sve u svemu, još jedno vrlo dobro izdanje All My Sinsa, dok čekamo vesti o radu na novom albumu

Zima nas je ove godine skoro potpuno zaobišla. Kompletno jedno godišnje doba odlučilo je da iskulira, te osim nekoliko hladnijih dana, pravu snagu istog – minuse, sneg i led – skoro da nismo ni osetili.

Sa druge strane, zadesila nas je neočekivana nedaća – virus korona, koji, u trenutku dok pišem ovo, ne pokazuje naročite znakove posustajanja. Region je u potpunoj blokadi, granice su zatvorene, policijski čas uveden, zabrana kretanja na snazi, a tržni centri, prodavnice, kafići i ostalo u limitiranom su (ili potpuno obustavljenom) režimu rada. Poslednji koncert koji smo imali sreću da odgledamo u Srbiji pre ovoga bio je Rhapsody of Fire 8. marta u Domu omladine, nakon čega je sve stopirano, i u ovom trenutku niko ne može sa priciznošću da kaže kada će se život vratiti u normalu.

Aktuelne preporuke su da što više vremena provodimo u kući, odnosno da kretanje svedemo na minimum, kako ni sebi ni drugima ne bismo bespotrebno zakomplikovali život.

All My Sins

Posmatrajući to sa pozitivne strane, ostaje nam dosta vremena za bavljenje ličnim hobijima – kreativnost u toplini sopstvenog doma može da se ispolji na bezbroj načina, a u svemu tome, ostaje i dosta prostora za slušanje muzike i otkrivanje novih bendova. Iako su okolnosti poprilično sumorne, ovo vreme iskoristio sam upravo da nadoknadim brojne stvari koje u proteklom periodu jednostavno nisam stigao da odradim. Između ostalog, tu je i nekoliko recenzija koje valja odraditi za potrebe ovog portala, a počeću sa novim EP-em pančevačkih black metalaca All My Sins, koji je tokom februara objavljen za dva izdavača koji operišu pod imenom The Alliance of Casus Belli Musica & Beverina.

Kratko da podsetimo, All My Sins su se vratili na scenu posle višegodišnje pauze, nakon čega su realizovali par singlova, EP i fenomenalan album Pra Sila – Vukov Totem, koji je naišao na pozitivne reakcije kako publike, tako i specijalizovanih medija. Između ostalog, redakcija našeg portala izabrala ga je za album godine 2018. Dolazimo tako i do aktuelnog EP-a koji nosi naziv Plamen i led.

Novo izdanje čine tek tri numere – dve obrade i jednu autorska. Ne baš previše materijala, ali pozitivno je što AMS održava diskografiju aktuelnom, i redovno je studijski aktivan. Takođe, u prilici smo da čujemo kako se bend snalazi na polju obrađivanja drugih sastava, a odabir numera i pristup istima govori nam da se o svemu ovome dobro razmislilo pre realizacije.

“Ogledalo Lune” je pesma kultnog jugoslovenskog underground sastava Luna. Sama po sebi dovoljno je mračna i u originalnoj verziji (objavljenoj 1984. godine), a ovde zvuči još više zlokobno i nije joj se oduzelo ništa od tame kojom je obojena, već naprotiv – AMS je “nadogradio” priču i prilagodio je hladnoći black metala i 2020. godini. Odlična obrada.

Drugi cover je omaž ruskom bendu Old Wainds i odrađeno je to kroz verziju pesme “На север от Юга”, u AMS izvedbi pod nazivom “Daleko od juga”. I u ovom slučaju više nego dobar rezultat – prava black metal atmosfera i hladnoća ruskog severa ukrštena sa već poprilično definisanim i prepoznatljivim AMS stilom.

Autorska numera ovde je navedena kao bonus, a reč je o novoj verziji pesme “Where the Wild Winds Blow” sa drugog AMS demo snimka iz 2004., u trajanju od blizu 10 minuta! Naravno, sve to sada zvuči mnogo uverljivije, jer pored toga što je bend svirački uznapredovao, i studijski odrađuju zavidan posao (produkciju potpisuje gitarista benda V).

Sve u svemu, još jedno vrlo dobro izdanje All My Sinsa, dok čekamo vesti o radu na novom albumu. Kako bi to moglo da zvuči, nisam siguran. Poprilično mi je teško da poverujem u mogućnost da bude bolji od zaista savršenog debija, ali bend je već pokazao da je sposoban za najviše domete, te će biti zanimljivo čuti šta je to što nam spremaju u, nadam se, ne tako dalekoj budućnosti.

All My Sins – Plamen i led spisak pesama:

1. Ogledalo Lune (Luna Cover)
2. Daleko od juga (Old Wainds Cover)