Uz The Stoneov Teatar apsurda, Pra Sila je najbolje srpsko black metal ostvarenje novijeg doba, i najozbiljniji kandidat za domaći album godine

Pančevački black metalci All My Sins zaokružili su dosadašnji deo karijere debi albumom koji će tokom septembra biti objavljen za Saturnal Records. Teren je pripremljen EP izdanjem Lunar / Solar iz 2016. godine, a zatim i singlom Zov iz magle, koji je objavljen početkom tekuće 2018.

Iako osnovan sada već davne 2000. godine, ovaj sastav prešao je dalek put, a nakon ponovnog aktiviranja posle 11 godina pauze, ponudio nam je vrhunski elitni black metal najfinije škole, gde ništa nije bilo prepušteno slučaju ili ostavljalo utisak nedovršenosti. Pomenuti EP sigurno da je jedno od najbolje realizovanih srpskih metal izdanja, a i singl koji je usledio nagovestio je albumčinu koja će konačno uskoro i da se pojavi u prodaji. SMP je u prilici da o istom prozbori koju i pre zvaničnog objavljivanja, pa ‘ajde da proverimo da li je AMS i ovoga puta na visini zadatka…

All My Sins

Album otvara naslovna pesma i odmah u startu je sve jasno, posebno ako ste upoznati sa kvalitetom pomenutih izdanja pre ovog – ekipa je još jednom pokazala perfekcionizam na svim poljima, idejnim, sviračkim, produkcijskim… Sirov je to black metal, standardna pesnica u lice, ali svirka je dosta fokusirana, „razgovetna“, aranžmani izvrsni, a melodije poprilično jedinstvene. Tekstovi su, što je već i iz naziva pesama jasno, na srpskom jeziku, a Nav je jasno razumljiv uprkos klasičnom black metal vokalnom pristupu. Pomenimo ovde i da je album posvećen vuku kao mitologijskom biću koje igra veoma važnu ulogu u istoriji i kulturi Južnih Slovena… A i realno, malo koja druga životinja se bolje uklapa u hladnoću i jedinstvenost black metala kao pravca.

Ekipa je još jednom pokazala perfekcionizam na svim poljima, idejnim, sviračkim, produkcijskim…

Singl koji je odabran da najavi album, „Zov iz magle“, i dalje mi je favorit dok ostatak materijala ne izvrtim koliko njega jesam. Ta pesma u svakom slučaju najbolje govori o čemu se ovde radi – furiozni, energični bubnjevi, rifovi i melodije, te scream i clean vokali za svaku pohvalu. I zaista, ako se u BM sferama može koristiti „hit“ kao opis za neku pesmu, ova to zaista jeste. Baš kao i sledeća, „Vetrovo kolo“ – pun pogodak.

All My Sins

All My Sins nesumnjivo poseduju ono što većina bendova nema – osećaj za komponovanje pamtljivih, zanimljivih, inspirativnih pesama koje ostaju u glavi dugo nakon što album završi, i koje je uživanje proučavati iznova i iznova.

„Opsena“ je zašla i u tradicionalne slovenske ritmove i melodije i još jedna je od hajlajta ovog albuma. Specifično za AMS je i to što su pesme dužeg trajanja a održavaju pažnju bez problema – tako pomenuta pesma traje oko 8, dva dela „Konačne ravnodnevnice“ 10, odnosno 8 minuta, naslovna 10 minuta… Sve to albumu daje i epitet „epski“, jer ovo zaista jeste epic black metal duboko nadahnut slovenskim nasleđem, a što se odrazilo kako na muziku, tako i na tekstove i nesvakidašnji imidž benda.

Album zatvara pomenuta dvodelna numera „Konačna ravnodnevnica“, i dok prvi deo priča klasičnu BM priču, drugi ide kroz eksperimentalne atmosferične vode i prigodan je za odjavu ovakvog jednog izdanja.

Na kraju, situacija je veoma jednostavna – Uz The Stoneov Teatar apsurda, Pra Sila je najbolje srpsko black metal ostvarenje novijeg doba, i najozbiljniji kandidat za domaći album godine. Ako do sada niste upućeni u rad ovog benda, svakako je vreme da to i uradite, jer ovako nešto – izdanje kompletirano i superiorno u svim segmentima – popriličan je fenomen i veoma redak biser na srpskoj metal sceni.

All My Sins – Pra Sila – Vukov Totem spisak pesama:

1. Vukov Totem
2. Zov iz Magle