Pesme su dobre i dovoljno interesantne da učine ovaj EP zanimljivijim od debi albuma

Heaven Rain je sastav iz Banja Luke, koji istražuje progressive i power metal vode, sa blagim symphonic uticajima (najviše zbog rada klavijatura), i nakon debi albuma Far and Forever, objavljenog 2008. godine, vratili su se sa promotivnim izdanjem, Evolution EP-em. Nije zgoreg pomenuti da se ceo EP može preslušati na HR MySpace stranici, pa proverite kako sve to zvuči nakon čitanja ove recenzije, kako biste se uverili i u to da li lupetam gluposti ovde, ili je moja pisanija božanska kao i obično.

U startu su vidljive promene unutar benda: naime, tu su nova pevačica (Miona) i novi gitarista (Igor), metalci „do koske“, kako je navedeno u zvaničnom press infou. Pomenuti dvojac uneo je svežinu u bend, i bez sumnje ostavio svoj pečat na muziku Heaven Raina.

Na ovom disku nalaze se tri pesme, dve nove, „Dreamless“ i „My Only One“, kao i jedna obrada, pesma „Galebovi“, koju u originalu potpisuje poznati ex-YU pop rock sastav Bolero (ne bih upotrebio reč „kult“ u opisu ovog benda, zato što je ta reč u mom rečniku rezervisana za kakav jak Fenrizov UG projekat), pa da vidimo o čemu se ovde tačno radi.

Moram da spomenem pre nego što zaboravim (polako postajem senilan ovih dana, priznajem), Heaven Rain je znatno sredio produkciju u odnosu na ranije radove. Evolution je miksan u Chainroom studiju (među vodećima za ovakvu muziku u Srbiji), i konačan rezultat je najbolji zvuk u dosadašnjoj Heaven Rain karijeri – primetno je čišći i generalno više heavy u odnosu na debi album, a jasno je da mi metalci podrazumevamo da što je čvršće, to je bolje, pa ćemo tako upisati nekoliko pluseva ovde.

Za sada je sve ok, ali pređimo na najbitniju stvar – muziku. Dakle, Heaven Rain su ostali na već dobro utabanoj stazi kojom se od ranije kreću, pa ćemo taj detalj malo da analiziramo sada. Prog elementi dolaze od neospornih sviračkih mogućnosti članova benda (neki od njih su završili i muzičku akademiju gde se par članova ranije i upoznalo – baš kao što je, recimo, slučaj i sa Dream Theater), kao i od kolekcije majica koje bubnjar Laki poseduje, pa su tako potpuno sposobni da u muziku ubace interesantne pasaže koji ne utiču na generalne tokove pesama, koje su bazirane na power metalu, sa pretežno korenima u Finskoj, pa bi tako fanovi bendova poput Sonata Arctica, Nightwish, Thunderstone ili Leverage mogli biti veoma zadovoljni ovim materijalom. Albumi pomenutih bendova puni su bombastičnih pesama i velikih hitova, a to je slučaj i sa Heaven Rain, i ta činjenica odvešće ih i u AOR vode, znate već, velike catchy pesme koje se lepe za mozak veoma lako, što uopšte nije minus, ako mene pitate.

„Dreamless“ i „My Only One“ su dobro napisane i interesantne pesme, a prva pomenuta lični je favorit, i veoma dobro predstavlja stil ovog benda, jer nosi većinu karakteristika o kojima sam pričao iznad, dok „Galebovi“ zvuče sasvim pristojno mojim ušima, s obzirom da ne znam kakav je original (možda je tako i bolje…).

Jedna stvar koja mi je smetala u prošlosti kod ovog benda, i dalje je prisutna: vidite, nije mi se sviđao originalni pevač benda (Božidar), jer je zvučao dosadnjikavo, kao da je nateran da uđe u studio, a Miona nudi donekle sličan stil. Ipak, zvuči ona nešto bolje od svog prethodnika, ali u ovoj vrsti muzike lično preferiram pevače koji nude više strasti i energije, jer ovakva muzika zahteva upravo takvo vokalno izvođenje (znate već te razne jebače, zbog kojih vam očvrsnu bradavice, i koji vas teraju da se ponašate kao idiot u svojoj sobi, i izazivaju u vama želju da odete na koncert i urlate tekstove iz publike, dok u potpunosti ne izgubite glas); srećom, Miona nije pod uticajima Tarjinog simfo pristupa kojeg više ni Tuomas nije mogao da podnese, ali voleo bih da vidim poboljšanja na tom polju.

Nakon svega, pesme su dobre i dovoljno interesantne da učine ovaj EP zanimljivijim od debi albuma, pa nemojte da budete ništarije – otiđite na HR MySpace i proverite ovaj cool bend, to je najmanje što možete učiniti.

Heaven Rain – Evolution spisak pesama:

1. Dreamless
2. My Only One