Vreme čuda nam samo potvrđuje ono što smo već znali: da je Trigger jedinstvena, upečatljiva i više nego efektna pojava na srpskom (pa zašto da ne – i balkanskom) muzičkom spektru

Ako nećemo da se lažemo (a ne bismo trebali), onda moramo priznati da postoji samo šaka metal bendova iz srpskih zemalja koji bi mogli kako-tako da se snađu na često nemilosrdnom i za istočnoevropske grupe uglavnom nedostupnom “zapadnom” muzičkom tržištu. Jedna od takvih grupa (po mom skromnom mišljenju) jeste i beogradski Trigger. Ova grupa je na prethodna dva studijska izdanja pokazala šta i kako ume, a Vreme čuda nam samo potvrđuje ono što smo već znali: da je Trigger jedinstvena, upečatljiva i više nego efektna pojava na srpskom (pa zašto da ne – i balkanskom) muzičkom spektru.

Vreme čuda nastavlja putovanje kroz tamne (ima li uopšte svetlih?) strane našeg vremena i prostora, čime hvataju kopču sa prošlim izdanjima. Tako ovde imamo priliku da čujemo mračne tonove i atmosferu koju smo osetili na Ljubavi, a tu su i donekle hitičnije pesme (bar neke od njih), što može biti svesni/nesvesni uticaj albuma obrada Ex. Kompozicije koje se izdvajaju na prvi pogled jesu naslovna, zatim “Od kostiju i pepela”, “Kad savest te zaboli”, “Bum”, “Ne hrani ljudoždere” (koju je dodatno poboljšalo gostovanje našeg Darka “Downstroy” Živkovića), odlična balada “Nisam ta” i “Realiti” (najbrža numera u dosadašnjoj karijeri Triggera), dok ostale zahtevaju nekoliko slušanja pre nego što nađu put i zakopaju se u vašu moždanu koru. Na većini pesama imamo ponekog gosta (da ih sada ne nabrajam), što je nova pojava u istoriji Triggera i većina je uradila odličan posao, dajući na osveženju i raznolikosti materijala.

trigger-promo-2015

Posebno zadovoljstvo jeste i to da su tekstovi (kao i do sada) na srpskom jeziku, što itekako doprinosti ukupnom duhu izdanja. To što su dobro napisani, aktuelni i pogađaju sve prave političke/ljudske/duhovne mete, samo je dodatni bonus.

Produkcija je slična prethodnim ostvarenjima, što znači da je veoma moderna, ukusno odrađena i sa akcentom na gitarama. Ono što me jedino pomalo “živcira” jeste mehanički zvuk bubnja, sličan onome što se moglo čuti na poslednjem albumu Korna, kao i mnoštva današnjih grupa tog usmerenja, što sve zajedno postaje pomalo zamorno i oduzima ljudski pečat sa završnog proizvoda.

Vreme čuda će biti (sa pravom) zakucano za srce svakog dosadašnjeg ljubitelja Triggera. U nekom boljem/pravednijem svetu, ovaj bend bi plivao u mejnstrim vodama, sa svim beneficijama koje te vode donose. Ovako, kao uteha im ostaje da hrabro guraju svoju priču i s vremena na vreme pred nas izbacuju bisere poput ovog.

Trigger – Vreme čuda spisak pesama:

1. Kad savest te zaboli
2. Od kostiju i pepela