Možda Under the Unholy Command neće okrenuti scenu naglavačke niti doneti revoluciju zvuka u metal, ali reč je o odličnom albumu koji nas može sa ponosom predstaviti na svetskoj sceni što je, cenim, sasvim dovoljno

Posle opsežnih personalnih promena u taboru srpskih necro speed huligana Terrörhammer koji su odužili čekanje na debi album posle nekoliko uspešnih mini albuma i demosa, konačno je došao i taj čas da se pozabavimo full izdanjem ovog benda koje treba da pokaže da kvalitet prezentovan ranije nije bio puka slučajnost, već radije predjelo za dobre stvari koje je trebalo očekivati u budućnosti. I da, srećno mogu na samom početku da vas obavestim da je Terrörhammer veoma uspešno preskočio ovu lestvicu i preneo furioznost sa svojih kraćih javljanja duž celog albuma pokazujući da je reč o sasvim ozbiljnoj trupi na koju se može računati iz sve snage!

Mene lično dosta raduje činjenica da Terrörhammer prezentuju zvuk kakvog veoma malo ima na srpskoj sceni i to radeći to na svetski izravnom nivou tako da ne treba da dolazi do spuštanja kriterijuma koje se neumitno javi kada se susretnem sa domaćim izdanjem (možda jeste malo kvarno ali znajući u kakvim uslovima naši bendovi rade i sa čime moraju da se susretnu, empatija automatski proradi). U biti sam srećan što Under The Unholy Command mogu bez griže savesti da stavim rame uz rame sa bendovima slične provinijencije kao što su Deathhammer ili Nekromantheon i da izađem sa tvrdnjom da Terrörhammer ne zaostaju ni u jednom aspektu za ovim kultnim imenima.

Vođa benda Pentagramator uz pomoć B. B. K. Necro Doctora na basu i session člana Butchera na bubnjevima na Under The Unholy Command donosi ubistven black thrash zvuk arhaičnog prizvuka, ako to već dosad niste shvatili, tako da će ovaj album instantno razdvojiti fanove: neki će okrenuti glavu od ovog benda sa gađenjem govoreći da je stil prevaziđen i smešan, dok će drugi prigrliti ovaj kult iz sve snage – čini mi se da ovde sredine nema. Ako bih morao da povučem neko poređenje sa poznatijim imenima, to bi svakako bili stari Bathory, naravno iskonski Motörhead, kad sam već ranije pomenuo Norvežane mogu ubaciti i vedete zemlje Aura Noir, a kao i kod svakog benda ovakvog usmerenja oseća se zadah teutonske Nemačke, pa čak i dodiri bestijalnosti brazilskih deathcore underground bisera iz osamdesetih.

terrorhammer-2015

Pesme su konkretnih aranžmana i pravih metal rifova u kojima se naravno može osetiti i snažna punk zaleđina, ali svejedno su svi navedeni kraljevi crpili inspiraciju sa tog izvora tako da je povezanost krajnje razumljiva.

Moram napomenuti da su pesme takođe i dosta himnične, što me je lično najviše podsetilo na prvi Bathory, društvo u kome sam siguran da se Terrörhammer veoma dobro oseća.

Celu priču prati odgovarajući omot i imidž benda koji ispunjava sve potrebne uslove – koža, lanci, šiljci ili što bi rekli Running Wild – Chains and Leather forever, i zaista je to ovde tako, i dobro je što je tako.

Album je snimljen u češkom Hellsound studiju a masterizovao ga je Vladimir Uzelac i ovde jedino moram uputiti malu zamerku – mislim da je zvuk trebao biti za nijansu prljaviji i da boja sa starih EPjeva više odgovara Terrörhammeru ali ipak na kraju krajeva to nije ništa toliko drastično loš(ij)e. Takođe možemo pricati o originalnosti. Mnogi sa pravom mogu zameriti da je ovaj stil već viđen ali ja kažem – pa šta? U ovakvom zvuku najbitnije je osetiti snagu i imati dobre pesme, što Terrörhammeru ne manjka.

Možda Under the Unholy Command neće okrenuti scenu naglavačke niti doneti revoluciju zvuka u metal, ali reč je o odličnom albumu koji nas može sa ponosom predstaviti na svetskoj sceni što je, cenim, sasvim dovoljno.

1. Catacombs of Pandaemonium
2. Necro Speed Megalomania
3. Final Opression