Wolfram je na trenutke miran i povučen, na momente vrlo agresivan i bučan. U samoj muzici sporijeg tempa, možete čuti i osetiti uticaj njihovih muzičkih heroja, ali je svakako lupljen i personalni pečat

Od kako je stupio na scenu, novosadski sastav Wolfram skrenuo je pažnju na svoj rad, pre svega odličnim nastupima uživo, efektnim video spotovima i kombinaciji žanrova, kakvu ne srećemo tako često na ovim prostorima. Iako cenim rad i upornost beogradskog Consecrationa, nekako sam potajno navijao da se pojavi još neki bend sličnog kova i malo osveži celu priču. Naravno, ovde ne upoređujem sam stil ova dva benda, već atmosferu, koja je često veoma slična.

Wolfram je nastao kao projekat bivših članova bendova Sewn i Pry, što se bez problema može čuti i osetiti. Nakon demo snimka, i sigurno više od dve godine rada na debi albumu, napokon u rukama držimo pravi pravcati CD (ne CD-R), koji je Wolfram objavio u sopstvenoj režiji. Zanimljiva forma pakovanja, sa odličnom naslovnom stranicom, bukletom koji sadrži tekstove pesama i ostale bitne informacije. Prvi utisak je vrlo korektan i naprosto vas tera da što pre otpočnete sa konzumiranjem.

Neke od pesama („Babel“, „Monarch“, „On the Other Side of the Line“) smo znali od ranije, što sa koncerata, što sa demo materijala. Čekao sam da čujem i ostale u studijskoj formi, ali ni tu nismo ostali uskraćeni za odlično aranžirane numere ispunjene prijatnom atmosferom. Izdvojio bih uvodnu „On This Side of the Line“, kao i meni lično omiljenu, „July Chills“.

wolfram

Wolfram je na trenutke miran i povučen, na momente vrlo agresivan i bučan. U samoj muzici sporijeg tempa, možete čuti i osetiti uticaj njihovih muzičkih heroja, ali je svakako lupljen i personalni pečat. Sam žanr je teško okarakterisati, svakako je najbolje da sami procenite, ako za to uopšte i ima potrebe. Ali u svakom slučaju, ako ste fan post rocka/metala, stoner zvuka, elektronike, sastava Tool – obavezno im dajte šansu. Pored toga što je maestralno odsviran, pesme su otpevane odlično. Iako je Marko sjajan (gitarista, klavijaturista) pevač, pravi je potez ubacivanje i Jane kao novog člana i „ženskog“ vokala, jer su time još više dobili na raznovrsnosti.

Ono što je svakako minus albumu Music of the Heathen je finalna produkcija, koja jednostavno nije na nivou koji sam očekivao. Da se razumemo, sve se lepo čuje, svaki instrument je izražen podjednako dobro, ali je finalni rezultat morao biti bolje isproduciran. Iako je album zabeležen u čak nekoliko studija, materijal su producirali Marko i bubnjar Dušan, dok je mastering uradio Aleksandar (Netics). Ali kako bilo, imaju sreće da je muzički deo albuma na vrlo visokom nivou, te im ovog puta opraštamo (ipak je ovo debitanstsko izdanje benda) i nadamo se da će na sledećem albumu malo popraviti i taj deo priče.

Album možete kupiti i preko BandCamp stranice, ali je preporuka da podržite bend i direktno od njih pazarite CD!

1. On This Side of the Line
2. Music of the Heathen