Nadam se da će „Made in Serbia“ metal u narednom periodu zaživeti i postati ravnopravan sa scenama ostalih evropskih zemalja
  • Žanr: Heavy Metal
  • Izdavač: Angular Records, 2002.

Ah, kakvo slatko zadovoljstvo predstavlja saznanje da je još jedan srpski bend uspeo da uzburka metal svet širom planete… Zaista, ovakvi albumi čine da se osećam ponosim s tim ko sam i šta sam. Kraljevi su došli, ostali, i postigli trijumf, pobedivši sve neprijatelje koji su im se našli na putu. Ponosno, hrabro, iskrenog i čistog srca – ništa ih nije moglo zaustaviti u pobedonosnom jurišu ka metal tronu. Istom silinom, onakvom kakvu je naša hrabra konjica posedovala za vreme cara Dušana. No, da smirimo na trenutak strasti, i kažemo ponešto o ovom albumu…

Tornado je objavio album u inostranstvu i time su Tasa, Đole i kompanija ostvarili svoj dugogodišnji san. A ko je više zaslužio sve ovo od njih? Nakon trijumfa na našim prostorima, zahvaljujući istoimenom debi albumu, koji je svojevremeno objavljen za Rock Express Records (svi ga imate, zar ne?), došlo je vreme da se počne sa osvajanjem sveta, što je urađeno na sledeći način: urađen je potpuno novi cover i booklet, veoma efektiniji i prepoznatljiviji (maestralno odradio Bane Kerac). Urađene su tri nove pesme, koje su ubačene na već pomenutu domaću verziju albuma. Te tri su „We Must Revenge“, „Fight to Win“ i „Triumph of the King“. A sa stare verzije izbačene su one na srpskom jeziku (jer bend smatra da bi im naš jezik u inostranstvu mogao samo otežati posao) – „Kraljeva Ljubavnica“ i „Ne zaluđuj me“. E sad, pošto smo recenziju njihovog prvog albuma uradili veoma davno, nećemo se ponavljati, već je vi lepo ponovo pročitajte, a mi da kažemo nešto o ove tri nove pesme.

Pre svega, najvažnije je reći da bend sada ima stalnog pevača, a to je Filip Žmaher, dobro nam poznat po svojim glasovnim mogućnostima. Upravo najbolji mogući čovek za Tornado! Te nove tri pesme zvuče odlično, u potpunosti kompletiraju album. Prva „We Must Revenge“ je u stvari originalno snimljena još početkom 90-ih i kao takva nalazila se na Letićevom Armageddon – United Forces projektu (tamo se zvala „Clouds in the Sky“, a gitaru u tom bendu je svirao sadašnji gitarista Tornada, Stevan Bukvić). Da li sam vam već pomenuo da taj projekat (ako već niste) pod hitno negde pronađete? Sa ovom pesmom sam se oduševljavao još u „Clouds in the Sky“ eri, a sada, sa mnogo boljom produkcijom i vokalom, predstavlja vrhunac domaćeg heavy/power metal zvuka. „Fight to Win“ je takođe dosta dobra pesma u kojoj Žmaher na pravi način demonstrira svoje glasovne mogućnosti, dok je „Triumph of the King“ ogroman potencijal i jedna od nosećih pesama na albumu. Sa nestrpljenjem očekujem koncert benda!

Rekli smo (skoro) sve. Album je, kao što znate, objavljen za Angular Records, kuću koja je specijalizovana samo za kvalitetan progressive metal i rock. A oni znaju proceniti šta valja, a šta ne. Nadam se da će „Made in Serbia“ metal u narednom periodu zaživeti i postati ravnopravan sa scenama ostalih evropskih zemalja. Batalimo Ameriku. Sva nada u Evropi!

Tornado – Triumph of the King spisak pesama:

1. Coming of the King
2. We Must Revenge