Ovako nešto sigurno do sada nije postojalo kod nas, i sa te strane veliki plus!

• Žanr: Avantgarde Doom / Extreme Metal
  • Izdavač: Active Time, 2005.
  • Web: –

Ovaj mladi beogradski sastav dočekao je objavljivanje albuma prvenca, za Active Time etiketu. Svaka čast! Uvek je lepo videti da neki domaći izdavač obrati pažnju na mlađe nade… As I Bequeath My Yesterday ime je tog albuma, a čini ga osam pesama, ili 40 minuta muzike.

Rain Delay je poprilično teško precizno žanrovski definisati, ali tu je uvek olakšavajuća varijanta, tj. ovde se sa pravom može upotrebiti pojam avantgarde, a atmosfera je sigurno doom metalska. Ono „extreme“ ide zbog konstantnih growl vokala, ali pre svega zbog povremenih blackish blast beatova na bubnju, što poprilično neobično zvuči u kombinaciji sa melanholičnom svirkom, blagim ženskim vokalom… Ovako nešto sigurno do sada nije postojalo kod nas, i sa te strane veliki plus! Dosta akustičnih delova, muško-ženskih vokalih clean delova, ali i energije i brutalnosti, očekivane u jednom metal bendu. Svirka je takođe za pohvalu, dobar rad svih instrumenata, gde se lepo oseti da bend nije ograničen slušanjem samo slične vrste muzike (posebno na bubnju, gde Mrki ubacuje dosta progresivnih momenata, i prelaza kakvi se retko koriste u doom metalu).

Tekstualno, ovaj bend je takođe veoma zreo. Osim engleskog, prisutni su i francuski i italijanski (rekao bih). Ako dodamo još da je produkcija sasvim odgovarajuća za ovu vrstu muzike, a i da disk vizuelno super izgleda (od dizajna omota, preko profi fotografija članova benda), ne možemo izvući drugačiji zaključak od sledećeg – za prvi album, ovo je odličan rad. I kao najbolju pesmu, lično bih izdvojio fantastičnu Departure.

Ostaje naravno pitanje koliko fanova ovakve svirke ima kod nas, ali to je već neka druga stvar…

1. Autumn Melancholy
2. Essence of Loss