Sve u svemu, jedno jako kvalitetno black metal izdanje kojim BM struja dokazuje da kada se sve uradi na pravi način, sastavi ovog žanra mogu stati rame uz rame sa mnogim bendovima sa svetske scene

Da li našoj slovenskoj duši black metal savršeno odgovara kao način muzičkog izražavanja? Da li mi, kao pripadnici te jedinstvene grupe naroda zaista nosimo u sebi taj iskonski mrak? Mrak koji u momentu kada se manifestuje na ovaj specifičan način (i realizuje kako dolikuje), dodaje našim bendovima epitet svetski? Čini mi se da je to validna teorija, koju Смрт sopstvenim primerom dokazuje u praksi.

Krv i pepeo je sve ono što se od jednog black metal albuma očekuje. Atmosfera, najbitniji sastojak svakog izdanja ovog profila, je izvanredna. Melodija je prisutna taman koliko je potrebno; sa druge strane, sve je dovoljno oštro i bez opasnosti da jedan aspekt dominira nad drugim. Balans među elementima je izveden na pravi način. Krv i pepeo je celina koja se guta u jednom komadu, putovanje koje nema usputnu stanicu već vas vodi od početka od kraja, bez zaustavljanja.

Krv i pepeo je sve ono što se od jednog black metal albuma očekuje

Govoriti o produkciji, ako taj termin podrazumeva zvuk i miks (da ne širimo temu) kod ovakvih albuma je, u najmanju ruku, nezahvalno. Zvuk, po standardima regularnih izdanja, je podložan diskusiji, dok je po merilima žanra fenomenalan. Ja sam pristalica druge teorije. Ovaj album je zvučno tačno onakav kakav treba da bude, jedan potez poliranja više ili manje bi zasigurno poremetio ravnotežu elemenata koji ovaj album čine kvalitetnim.

Još jedna stvar koja dodaje aromu na ceo doživljaj je i ta što identitet članova benda nije poznat široj publici. Lica nisu demistifikovana, što je, po meni, pravi izbor. Ja se iskreno nisam ni trudio da saznam više o učesnicima kompletnog projekta realizacije, jer mi je sasvim prihvatljivo da taj deo ostane u magli i dodatno začini doživljaj slušanja albuma.

Jedina mana, uslovno rečeno, je artwork koji se meni lično ne dojmi, ali nije da je to neki spektakularno bitan faktor u ovom momentu i za ovaj album, tako da tome neću ni pridajem previše značaja.

Sve u svemu, jedno jako kvalitetno black metal izdanje kojim, da ponovim razmišljanje s početka teksta, BM struja dokazuje da kada se sve uradi na pravi način, sastavi ovog žanra mogu stati rame uz rame sa mnogim bendovima sa svetske scene. A taj kvalitet je prepoznala i francuska kuća Osmose Productions, za koju je Krv i pepeo izdat. Kapa dole!

Смрт – Krv i pepeo spisak pesama:

1. Seme ponoći
2. Krv i pepeo