Dinamična akustična gitara predstavlja okosnicu albuma uz raznovrsne folk/tribal perkusije začinjene povremenim pasažima mističnih klavijatura

• Žanr: Neo-Folk/Traditional
  • Izdavač: Quartier23, 2010.
  • Piše: Marko Sinadinović

Tokom preslušavanja novog Tamerlan albuma, Gemini – Worlds of Eternal Creation, objavljenog 20. marta za nemački label Quartier23, stiče se utisak o značajnom napretku u odnosu na prethodni album, „The Antiexistence“ – kako produkcijski, tako i kompozitorski. Pesme su dinamički postavljene veoma interesantno, iako su mahom srednjeg ili sporog tempa, nikako nisu repetitivne, što ume da bude zamka u koju upadaju mnogi koji se bave ovim žanrom muzike.

Vrlo dinamična akustična gitara predstavlja okosnicu ovog albuma uz raznovrsne folk/tribal perkusije začinjene povremenim pasažima mističnih klavijatura. Produkcija je kristalno čista, nema pretrpavanja instrumentima i sve je znalački postavljeno u cilju onog glavnog aduta koji projekat Tamerlan poseduje – atmosfera. Atmosfera albuma vodi slušaoca kroz prostrana polja, neistražene predele, stanja duha i svesti posle drevne ritualne igre. Slušanje ovog albuma uz povremeno bacanje pogleda ka fenomenalnom omotu koji album poseduje predstavlja pravi način da pobegnete u neka druga vremena i prostore od svakodnevnih problema. Iz ovako ujednačenog albuma teško je izdvojiti neke pesme kao favorite, ali napomenuću „As the Raven Calls“ i „Winds of Siberia“ kao moje lične izabranike.

Timur Iskandarov nastavlja da prati svoj put. Možda na sledećem albumu čujemo i po prvi put folkish vokale a la Francesca Nicoli (Ataraxia) – to bi bio logičan nastavak tog puta, iz ličnog ugla posmatranja. Ukoliko ste ljubitelj dark ambient/neoclassical/folk žanra ili jednostavno želite da se opustite, Gemini… vas neće izneveriti.

1. Awakening
2. Manipura (Evocation Of Amon) 2
3. Illumination