Preporučujem vam da nabavite ovaj album i preslušate ga makar jednom – posle ste pečeni…

Kikindski Downstroy dokopao se i fizičkog izdanja debi albuma One Size Fits All, zahvaljujući Miner Recordingsu. Album je u prodaji od novembra 2012. godine, a ekipa je odradila potpuno novi dizajn omota, te ubacila i bonus live numeru „You Are a Fool!“, snimljenu na devetom Refuse/Resist festivalu. Recenziju albuma već je pisao Marko Sinadinović, te je evo u nastavku…

U startu moram navesti jednu činjenicu – Downstroy će vam ući u neurone zasigurno, iako niste ljubitelj groove/post-thrash metala kao ja. Ekipa iz Kikinde zvuči jako moderno (produkcijski i svirački) i sveže, iako je žanr koji neguju apsolviran u najrazličitijim formama million puta ranije.

Downstroy uspešno i sa ukusom sinergiše različite forme (USA) ekstremnog metala u jednu koherentnu zvučnu sliku. Za razliku od mnogih drugih bendova koji posežu za istim formulama, kod muzike ovih momaka nema tog osećaja da je to urađeno na silu zarad preko potrebne originalnosti, već same strukture pesama prirodno teku svojim tokom. Generalna dinamika muzike se vezuje za groove/post-thrash metal, sa povremenim spuštanjem lopte na teren alternative, ali i podizanja na nivo death metala i melodičnog metalcorea. Takođe treba napomenuti da je sve ovo odsvirano sa neverovatnom dozom agresivnosti, ali i izuzetno precizno, uz kristalno čistu produkciju.

Pošto ne mogu da izdvojim nijednu pesmu koja odskače (sve su fenomenalne!), istaći ću kao moj lični highlight impresivne vokalne performanse Darka Zivkovića i Miloša Šegrta (česte promene od growla, ka visokom screamu uz sjajno otpevane i melodičnije linije).

Downstroy je mudro izbegao da zvuči kao armija bendova istog žanra koji dominiraju metal mainstreamom. Ako ste iz mojih reči pomislili da je One Size Fits All čisto savršenstvo – to nije slučaj, ali sve te sitne zamerke koje sam hteo da navedem su pobijene ukupnim uživanjem u muzici ovih momaka i preporučujem vam da nabavite ovaj album i preslušate ga makar jednom – posle ste pečeni. 🙂

Downstroy – One Size Fits All spisak pesama:

1. Introduction
2. Pride (feat. Chvare/Overdrive)