Ako se i dan danas rado sećate dana prvih nekoliko Death is just the Beginning kompilacija (kao prastari potpisnik ovih redova) i mislite da je Nuclear Blast imao svoj vrhunac prvom polovinom devedesetih godina, The Formed Filth Enigma je album koji je namenjen upravo vama

Održavanje kako-tako kontinuirane karijere metal benda na našim prostorima je zbog mase otežavajućih faktora sa kojima se susreće svako ko živi u Srbiji misaona imenica, te je recenziranje ovog albuma mala pohvala unapred sama od sebe. Ashen Epitaph je senćanski sastav koji se od samog početka 2003. godine tvrdokorno drži svoje vizije death metala provučenog kroz vizuru scene devedesetih prošlog veka. The Formed Filth Enigma je treći dugosvirajući album što uz par EP-jeva i održavanje koncertnih aktivnosti objašnjava ono što sam naveo u prvoj rečenici – Ashen Epitaph je ozbiljan sastav koji itekako ima šta da kaže.

Iako ovi pozitivni poeni stoje, sve bi palo u vodu da bend ne može da podrži svoj stav onim što je ipak najbitnije i zbog čega smo svi realno ovde, a to je muzika, pa da vidimo šta nam je to Ashen Epitaph priredio na ovom ostvarenju…

Ashen Epitaph je ozbiljan sastav koji itekako ima šta da kaže

Kao što sam već napomenuo, bend se kroz karijeru bavio određenim zvukom, pa tako i na The Formed Filth Enigma nema odstupanja sa kursa davno zacrtanog u njihovom kolektivnom umu. Ashen Epitaph je nedvojbeno death metal bend, mogao bih čak reći i melodic provinijencije, ali smetnite sa uma inicijalne asocijacije na ovaj termin koje se uobičajeno ovih dana provlače u vezi sa istim, tipa In Flames ili Dark Tranquillity. Melodija kojom se Ashen Epitaph bavi je provučena kroz agresivniju prizmu, dovoljno je reći da je bend dobio ime po Benediction pesmi, pa se slušalac može lako transportovati u eru u kojoj je ovaj stil doživeo svoje zlatne dane.

Ashen Epitaph

Death metal je ovde rudimentaran, agresivnog i ubedljivog nastupa, ali nikad ne prelazi granice brutalnog blastovanja, pa je kao takav stvoren za live nastupe. Celokupan album je primio znatnu infuziju melodija koje uopšte ne zvuče veselo, već naprotiv, daju neku mračniju notu pesmama, a istovremeno doprinose lakšem ulaženju materijala u uho.

Oči Ashen Epitapha nisu okrenute prema vreloj Floridi, nego hladnom severu

Ako bih morao da uporedim The Formed Filth Enigma sa nekim starijim majstorima, rekao bih da najlakše mogu da se povuku paralele sa prvim izdanjima bendova kao što su Edge of Sanity, At The Gates ili Hypocrisy, a od bendova koji su novije proizvodnje, recimo nemački Revel In Flesh ili Obscure Infinity, što će reći da oči Ashen Epitapha nisu okrenute prema vreloj Floridi, nego hladnom severu. Možda je ovakav zvuk nekad bio svakodnevica na death metal sceni, ali danas slobodno mogu reći da je poprilično zaboravljen, te da mi je uvek drago čuti trupe koji neguju ovakav pristup.

Omot takođe ide u korak sa tim tendencijama, te zanimljivim idejnim rešenjem ide sasvim pristojno uz muziku. Produkcija takođe nije prenapucana, već svojim razgovetnim, a takođe retro prizvukom, doprinosi celokupnoj zvučnoj slici koju je bend verovatno i jurio. Ne bih baš mogao reći da je vrh vrhova, ali da kažemo jednostavno – radi radnju.

Bend sa ovim albumom debituje na izdavačkoj kući Grom Records koja je, kao i sam Ashen Epitaph, već godinama tvrdokorno okrenuta ka undergroundu i nedvojbeno sledi takve principe. Može se, dakle, lako zaključiti u kom smeru je ceo paket The Formed Filth Enigma okrenut, te ako se i dan danas rado sećate dana prvih nekoliko Death is just the Beginning kompilacija (kao prastari potpisnik ovih redova) i mislite da je Nuclear Blast imao svoj vrhunac prvom polovinom devedesetih godina, The Formed Filth Enigma je album koji je namenjen upravo vama!

Ashen Epitaph – The Formed Filth Enigma spisak pesama:

1. The Forming…
2. Fog, Mud, Loneliness