Jasno je samo to da sve pesme valjaju, i da ovako nešto do sada nisam imao priliku čuti ni na stranoj, a kamoli na domaćoj sceni

• Žanr: Experimental Metal
  • Izdavač: Demo CD, 2006.
  • Web: –

Kragujevački Vilajet nije tako novo ime, a ni potpuno nepoznato. Dva su snimka iza njih, kao i nekoliko reklamnih banera za novi album koje ste mogli videti u prvim brojevima (od vaskrsnuća) Butcherian Vibea. Ali posle toga, ni traga ni glasa, sve do ovog promo diska sa četiri pesme. Tri autorske i jednom obradom.

Kako samo dobro zvuči ovaj materijal! O produkciji se, kad su naši bendovi u pitanju, skoro uvek govori u negativnom kontekstu, međutim ova ovde prezentovana ističe Vilajet baš kako treba (Orange studio, KG). Klavijature su obogatile materijal na konkretniji način nego što je slučaj sa prvim snimcima i stvorile zaista unikatnu/bajkovitu atmosferu, ali ključna promena se ipak tiče vokala, gde ovaj put nemamo muški (vokale na drugom snimku odradio je Max Butcher), nego i više nego dobar ženski vokal (devojka se, čini mi se, zove Jelena, i pevala je nekad i na albumu Slovenske Nekropole – ali nisam 100% siguran za taj podatak). Vilajet ne može biti precizno svrstan u jedan muzički pravac, jer je sastav nadahnut mnogim žanrovima, kako metalnim, tako i onim drugim. Jasno je samo to da sve pesme valjaju, i da ovako nešto do sada nisam imao priliku čuti ni na stranoj, a kamoli na domaćoj sceni.

Progresivnost je sveprisutna, melodije su zanimljive, kako na klavijaturama, tako i na gitarama, vokal je zaista lep i osvežavajući… Da imamo kompletan album, ovo bi bez konkurencije stavio na prvo mesto za ovu godinu kad je domaća scena u pitanju. Obrada na disku je najbolja pesma KG kvlta Slovenske Nekropole – Mesmerion, kojoj su ženski vokali i naglašene klavijature dale jednu sasvim novu dimenziju, a naslovna pesma se mogla čuti i na snimku pre ovog (S.T.T.R.A.H. – kad se zvala Poj Poglavara Mhorama, recenzirali smo mi i to svojevemeno).

Materijal je otpevan na engleskom jeziku (prethodni je pevan na izmišljenom i srpskom jeziku), i preporuka je za sve koji vole nesvakidašnji pristup muzici.

1. March of Misery
2. The Song of Autarch