Rekla bih da je muzika koju Niflungar stvara smela, a album krajnje smisleno i sa merom sklopljen, tako da od svakog slušaoca za potpuno iskustvo traži da bude preslušan u jednom dahu

Nakon demo albuma Remains of the Old Roots iz 2020. godine, novosadski black metal projekat Niflungar zadaje silovit udarac ovogodišnjim debi albumom Rebirth of Salem. Pomenutim demom određen je pravac kojim idu, a u pitanju je black metal sa melodičnim primesama, što je naravno odrednica i novog izdanja. Iza projekta stoji Vladimir Čokorilo aka Koschei Bessmertny (ex-Deathonation) koji je odsvirao sve instrumente, ali i Baal Gravekeeper koji je radio muziku i pojedine tekstove, kao i Voden, zadužen za programiranje bubnjeva.

Idejni koncept koji muzika reflektuje jesu elementi okultne i paganske tematike, oličeni u tekstovima pesama i omotu albuma. Prva pesma albuma je lep ambijentalni instrumental koji na efekatan način uvodi u ostatak materije. Potom, unutar agresivnosti black metala i sveopšteg mračnog okruženja krije se melodična struktura. U svim pesmama dolazi do varijacija u pogledu tempa, što sam album čini dinamičnim, dok je svirka generalno ujednačenog kvaliteta. Pomenula bih i to da su bubnjevi zaista dobro isprogramirani, tako da ne zvuče veštački i da ne odskaču znatno od ostalih instrumenata.

Niflungar

Čitav album zvuči kao skladna celina u kojoj je svaki element povezan sa određenom namerom, tako da on ni u jednom momentu ne zvuči monotono. Posebno su mi interesantni akustični delovi u pesmama, koji znaju da iznenade u pozitivnom smislu.

Čitav album zvuči kao skladna celina u kojoj je svaki element povezan sa određenom namerom

Rekla bih da je muzika koju Niflungar stvara smela, a album krajnje smisleno i sa merom sklopljen, tako da od svakog slušaoca za potpuno iskustvo traži da bude preslušan u jednom dahu.

Niflungar – Rebirth of Salem spisak pesama: