Anima spada u red najvećih iznenađenja na domaćoj sceni, a Spasenje u sam vrh izdanja za tekuću godinu

• Žanr: Progressive Metal
  • Izdavač: Pre-release, 2009.
  • Web: Animabend.com

Anima je kikindski progressive metal sastav, nastao nakon prestanka sa radom hard rock grupe Armadillo, kada deo ekipe dolazi do zaključka da je prog metal ono čime žele da se bave. Mudra odluka, i znatno ubedljiviji i zreliji rad u Animi, ako mene pitate.

Ekipa neko vreme provodi nastupajući širom Srbije, snima demo album, i zatim otpočinje sa radom na zvaničnom prvom albumu, koji je snimljen i finaliziran u Chainroom studiju polovinom meseca jula. Još uvek su u potrazi za izdavačem, a momci su bili ljubazni, pa nam dostavili pre-release verziju albuma, kako bismo utiske podelili i sa vama putem ove recenzije.

Još na tom pomenutom demo albumu bilo je jasno da Anima nije tipičan i predvidljiv prog metal sastav. Nema Dream Theatera u zvučnoj slici, tekstovi su na srpskom jeziku (konceptualni su), dok recimo, švedski Opeth nije stran u onom atmosferskom delu. Bilo kako bilo, valja naglasiti da je Anima veoma originalan i netipičan sastav. A kad pomenusmo atmosferu, nju su iskusno postavili ispred tehniciranja na instrumentima, a kompletan materijal veoma je zreo i inspirativan.

Produkcijski deo posla suvišno je i pominjati, za veoma kratko vreme postalo je jasno da je Chainroom studio zaštitni znak za kvalitet kad je produkcija metal albuma u pitanju, pa tako i Anima zvuči čvrsto, ubedljivo, i svetski. Naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće da su u postavi prosečni muzičari, a ovi ovde to svakako nisu. Zrele solaže (odličan gitarski rad!), čvrst i precizan bubanj, sasvim dovoljno klavijatura, i fenomenalan vokal Marka Anđelića, uz komponovanje koje bi više priličilo bendu kojem je ovo treći/četvrti album, nego debi, svrstava Animu u red najvećih iznenađenja na domaćoj sceni, a Spasenje u sam vrh izdanja za tekuću godinu.

Ostaje da se vidi kako će se stvari razvijati sa objavljivanjem ovog albuma, nažalost, situacija sa domaćim izdavaštvom je gora nego ikada, ali valja zadržati nadu da kvalitet poput ovoga neće proći nezapaženo.

1. Pogrešan Put
2. Vrisni Moje Ime
3. Sujeta