Ja iskreno momcima iz Twisted Tales želim puno uspeha, jer cenim i poštujem uloženo vreme i trud, a sve što sam rekao pozitivno ili negativno, neka se uzme kao dobronamerna sugestija za ostvarenja koja očekujemo u budućnosti

Pošto nema svrhe okolišati, jer između mene i aktuelnog albuma kuršumlijskog benda Twisted Tales, imena mu Bringer of Woe, jednostavno nije kliknulo, preći ću direktno na analizu materijala bez mnogo filozofiranja.

Osnovna stvar koja nedostaje ovom izdanju je nešto za šta bi potencijalni fan, slušalac, mogao da se veže. Bilo da je to rif, solo, refren, zvuk, miks, sveobuhvatna produkcija ili nešto deseto. Svi elementi su korektni, ali ne idu previše daleko od sigurne zone delovanja benda. Gitarski rad, iako solidan, definitivno ne nudi ništa što se nije ranije čulo, dok isto važi i za kompletno aranžiranje pesama koje čine Bringer of Woe. Ovo generalno i ne bi bio neki problem, jer ja prvi nisam pristalica originalnosti po svaku cenu, ali od 12 pesama koje čine celinu, niti jedna kod mene nije izazvala značajniju reakciju.

Osnovna stvar koja nedostaje ovom izdanju je nešto za šta bi potencijalni fan, slušalac, mogao da se veže

Vokal, koji je iz nekog razloga donekle gurnut u drugi plan, takođe ne uspeva da me odvrati od donošenja ovakvog zaključka. Ovo me sve tera da ponovo razmotrim jednu dilemu koja me muči od prvog preslušavanja albuma. Miks. Da li je zapravo miks taj krivac koji je album učinio hladnijim za moj ukus? Da, njegov uticaj jeste velik. Prvo, da naglasim, sam po sebi, miks zapravo i nije loš, ali i on se uklapa u prosek. Ne donosi nikakav kreativni pomak materijalu, te u slučaju ovog albuma služi kao frekvencijski separator instrumenata, a ne kao vezivno tkivo između tehnikalija, sviranja i identiteta benda. Gitare zvuče OK, bas gitara zvuči malo manje OK, bubanj zvuči OK, vokal opet zvuči malo manje OK i sve to zajedno zvuči OK i ništa više od toga.

Twisted Tales

Nažalost, na kraju ispada da ova recenzija ima neku negativnu konotaciju po bend i album, što meni nikako nije bila namera, ali moji parametri za analizu su takvi da kada se BOW propusti kroz njih, dobijamo ovakav skor.  Da li ima prostora za napredak i snažniji učinak u budućnosti, ostaje da vidimo. Po mom mišljenju, sporne su odluke benda po pitanju produkcije, a pri tome ne mislim samo na miks, već na kompletan proces rada na albumu, koji podrazumeva da se brižljivo povede računa o svakom segmentu. Kako u tehničkom, tako i kreativnom smislu. Takođe, moram dodati da postoji produžetak rasprave na ovu temu, koja se grana u dva pravca. U jednom, put vodi do činjenice da je bend baš hteo da album zvuči ovako. Drugi put vodi do zaključka da su eventualno sprečeni ekonomskim prilikama ili nečim drugim da posao bude svrsishodnije urađen i doživljaj albuma snažniji. Napomena da je akcenat na terminu “svrsishodnije”. Tehnički korektan i ispravan miks (koji se danas podrazumeva), ne znači uvek da je on kao takav najbolje rešenje. Nasuprot tome, sve što je vezano za vizuelnu prezentaciju albuma je odrađeno na visokom nivou. Pogotovo mislim na kvalitetan lyric-video za „Bittersweet Sorrow“. Tu je posao odrađen zaista jako dobro.

Na kraju krajeva, recenzija je ipak subjektivan tekst, nikako objektivan. Ja iskreno momcima iz Twisted Tales želim puno uspeha, jer cenim i poštujem uloženo vreme i trud, a sve što sam rekao pozitivno ili negativno, neka se uzme kao dobronamerna sugestija za ostvarenja koja očekujemo u budućnosti.

Album se besplatno može preuzeti na sajtu benda.

Twisted Tales – Bringer of Woe spisak pesama:

1. Snake Eyes