Face Off je poprilično unikatna pojava na srpskoj metal sceni, i bend koji nosi kvalitet za velika dela u skorijoj budućnosti

• Žanr: Alternative Metal
  • Izdavač: Maple Metal Records, 2013.

Relativno (ne)poznat beogradski alternative metal sastav Face Off dokopao se prvog zvaničnog izdanja – The Colour of Rain našao se na kanadskoj etiketi Maple Metal Records, koji su prošle godine stali iza još jednog srpskog metal benda, novosadske Sangre Eterne. Lepo je videti da još uvek postoje ljudi koji bendove procenjuju pre svega po kvalitetu, a ne po geografskoj lokaciji, znajući da je finansijski sigurnije gurati bendove iz, za metal popularnijih zemalja, negoli sa ovih naših nesrećnih prostora.

Face Off nam se, dakle, predstavlja sa debi albumom na kojem se nalazi devet pesama, a ekipa je kao uzore navela bendove poput: Lacuna Coil, Evanescence, Placebo, Tool, Within Temptation, Killswitch Engage, Katatonia, Deftones… I to, manje-više, i jeste to. Lacuna Coil / Evanescence momenti osete se tokom celog materijala, baš kao i Deftones / Katatonia atmosfera. Produkcija je dobra, ritam sekcija je energična, gitare su čvrste i uverljive, a Marijin vokal u potpunosti odgovara svirci koju čujemo.

Aranžmanski, Face Off zna posao, članovi benda očito su dobro naslušani muzičari i upućeni u žanr koji sviraju, pa sa te strane nema nekih preteranih zamerki. Jedini detalj na kojem bi se u budućnosti moglo poraditi, jeste kolorit samih pesama. Materijal je generalno dosta sličan (da ne kažem jednodimenzionalan), i vremenom zna postati čak i pomalo monoton. Ovo je svirka koja nije namenjena undergroundu, već masovnim muzičkim medijima (ne mislim na ove naše ružičaste, naravno), a tu bi moralo biti mnogo više „udica“, pesama koje odskaču i nameću se kao hitovi već na prvo slušanje, te refrena koji zvuče kao milion dolara (dobar primer je, recimo, naslovna pesma, koja je i najbolja na albumu). Sa druge strane, ovo uzmite sa rezervom, jer potpisnik ovih redova isto misli i o novijim albumima većine gore pomenutih bendova, a pošto njihova popularnost uglavnom nije upitna, ko sam ja da tu pametujem. 🙂

Na albumu uleti i pokoji brutalniji metal momenat, veeeoma čvrsta rifologija, pa čak i muški growl vokal (gost na pesmama „War against War“ i „Voices“ je Dušan Pešić iz sastava Rain Delay) – dakle, ne očekujte balade i nipošto ne otpisujte unapred bend kao „ženski“. Rifovi su uvek metal, a ovo jeste metal album, od prve do poslednje sekunde.

Face Off je, generalno gledano, poprilično unikatna pojava na srpskoj metal sceni, i bend koji nosi kvalitet za velika dela u skorijoj budućnosti. Ako ni zbog čega, a ono zbog te činjenice, proverite materijal i procenite sami. Ličnog sam mišljenja da su ovakvi bendovi uvek dobrodošli, i da bi bilo odlično da ih ima(mo) više!

1. The Colour of Rain
2. Dream Chamber
3. Close Enough