Kad se podvuče crta, Invocation of High Wizard jeste bazičan album u stilu gospodara ovog zvuka, ali ono što nemaju u originalnosti, Madvro nadomeste energijom, tako da zadatak preslušavanja albuma ispadne lakši nego što jeste. Ostaje nada da će se bend dalje razvijati i tokom godina dati svoj sopstveni izraz u okviru obrasca koji su odabrali

Stoner i doom podžanrovi metala u poslednje vreme su doživeli malu renesansu u metalnom podzemlju širom sveta. Gledajući razne primere od najvećih bendova tipa Down, za koje se čini da nikad nisu bili popularniji, ili Paradise Lost, koji se posle više decenija vraćaju najrudimentarnijem doomu, pa sve do nepoznatih novih sastava koji niču kao pečurke u bizarnoj bašti Electric Wizard, jedno je sigurno: sporo i prljavo je opet u modi, snaga rifa je iznad svega, pa je logično da se takvo globalno stanje prenese i na naš mikro plan.

Madvro je bend iz Smedereva koji su oformili 2015. članovi bendova Iskon i Dark Dream sa očiglednom namerom da se posle sviranja agresivnijih formi metala okušaju u nečemu sporijem. Bend u toku snimanja debi albuma sa forme četvorke spada na power trio formaciju i evo, pred nama je prvi plod njihove diskografske aktivnosti, dugosvirajući debi Invocation of High Wizard.

Madvro

Već od samog naziva albuma i pogleda motiva na omotu (koji jeste jednostavan i efektan, ali mogao je biti malo kvalitetniji), slušaocu može da bude jasno kakav se zvuk može očekivati od ovog izdanja. Osnova celokupnog zvuka Madvro je, naravno, Black Sabbath na koji se nastavljaju raznolika grananja koju je i sam ovaj stil doživeo kroz vreme. Pesme uglavnom počinju stoner rifovima koji instantno pozivaju na zadovoljno klaćenje vratom, a ovde moram da primetim da sam srećan što je bend izbegao upadanje u zamku stoner besciljnog tripoznog lutanja kome su i najveći bendovi kao pomenuti Wizardi skloni, da bi se pri razradi pesme došlo do sporijih ubadačkih doom momenata.

Osnova celokupnog zvuka Madvro je, naravno, Black Sabbath, na koji se nastavljaju raznolika grananja koju je i sam ovaj stil doživeo kroz vreme

Album je snimljen u studiju Luda soba i može se reći da je izvučen fin rezultat iz postojećih resursa – sam bend zvuči glasno što i jeste jedno od najubojitijih oružja ovakve svirke, a naravno mogu da pretpostavim da Madvro najbolje donosi svoj zvuk u koncertnom okruženju. Doduše, možda je moglo da dođe i do nekih poigravanja sa zvučnom slikom, ali to je još jedna od stvari koje očekujem da će Madvro popraviti u budućnosti. Moram ovde da napomenem da mi vokal Ivana Janjića predstavlja najslabiju kariku benda, poprilično tanak vokal za ono što gitare betoniraju ispod njega, tako da bih voleo čuti neko pojačanje u tom domenu. Takođe, ime benda jeste posebno, ali sa druge strane, po meni nepamtljivo, što takođe može biti minus za nekog…

Kad se podvuče crta, Invocation of High Wizard jeste bazičan album u stilu gospodara ovog zvuka, ali ono što nemaju u originalnosti, Madvro nadomeste energijom, tako da zadatak preslušavanja albuma ispadne lakši nego što jeste. U svakom slučaju, ostaje nada da će se bend dalje razvijati i tokom godina dati svoj sopstveni izraz u okviru obrasca koji su odabrali.

Kompletan album možete preslušati ili kupiti na BandCamp stranici benda.

Madvro – Invocation of High Wizard spisak pesama:

1. Kikimora