Uvek ćemo sa zadovoljstvom pozdraviti nastanak i kvalitetan i originalan rad muzičkih sastava koji dolaze iz naših krajeva, a V i L.G. dvojac, okupljen iza imena Dead Shell of Universe, u potpunosti zaslužuje predstavljanje i bliže upoznavanje, u čemu će pomoći naredni redovi…

SMP: V, za početak nam reci kako se rodila ideja zvana Dead Shell of Universe?

V: Zvanično gledano, Dead Shell of Universe je kao bend nastao početkom 2006. godine, premda je rad na pesmama, koje će se kasnije naći na debi ostvarenju, započet još ranije, ali se ipak pomenuti datum uzima kao početak aktivnijeg i konkretnijeg rada. Ako tvoje pitanje delom poima ideju i u filozofskom kontekstu onda je i odgovor sigurno ontološke prirode. Takav odgovor bi se delimično mogao opisati kao naša, pretežno iracionalna, izopačena i nemoralna, težnja za nagrizanjem mehanizama koji održavaju postojeće sisteme ljudskih svesti, za koju je bilo potrebno stvoriti određen pristup, sada znan kao Dead Shell of Universe.

Ovo vam nije prvi bend, ali svakako jeste najozbiljniji do sada, ispravi me ako grešim…

Da. Ne grešiš u oba slučaja. L.G. i ja smo i u prošlosti učestvovali u određenim bendovima, nastavljamo to da činimo, a možda će i budućnost biti vođena istom tradicijom. Sa osvrtom na prošlost mogu slobodno reći da nam ovo definitivno jeste najozbiljniji bend do sada.

Tamo Gde Pupoljak Vene… Tamo je moje seme. Interesantan (i intrigantan) naziv debija. Hoćeš li nam u par reči opisati kojom se tematikom bavite, iz čega crpite inspiraciju? Srpski jezik umesto uobičajenog engleskog?

Tematika naših tekstova sačinjena je stanjima mentalnog samoranjavanja, opsesijama prazninom i samoćom, ispraćena osobenim metafizičkim haosom kao njihovim vrhuncem da bi on, kao svoj finalni produkt, proizveo svojevrsan oblik asketizma. Naš koncept je dekonstrukcionistički i on u tom smislu nosi određenu nihilističnu notu, ali je u metodološkom kontekstu isključivo orijentisan ka pojedincu i ne koketira sa ideološkim pretpostavkama svesti kakvom će je izgraditi oslobođena kognitivna sposobnost individue. Srpski jezik se tu nametnuo više kao kulturna nego ideološka determinanta, jer su ipak njegovi jezički simboli dominantni u našem (individualnom) načinu mišljenja. U tom smislu je upotreba srpskog jezika usledila kao logično rešenje koje nam je omogućilo da u tekstovima budemo što jasniji i precizniji.

Smetaju li ti klasifikacije i svrstavanje benda u određen podžanr? Atmosferični progressive black/doom metal, možemo li tako reći?

Ako govorimo o žanrovima (i podžanrovima) u kontekstu muzičke forme, klasifikacije i etiketiranja tog tipa me lično ne dotiču, jer su one najčešće plod izdavačkih kuća i medija u nastojanju da izmišljanjem neologizama i jezičkih ekskluziviteta, kao jednim od načina, pokušaju izazvati što veću pažnju javnosti, ne bi li time probali pospešiti svoje ishode na tržištu. U ovom slučaju, Dead Shell of Universe kao bend, ne vidim u okviru tog tržišta, jer se “muzikom bavim” prevashodno iz iracionalnih pobuda i više me obuzima želja za stvaranjem nego prisvajanjem. Kada bih bio prinuđen da svoj bend ukalupim u prvobitno ponuđeni diskurs, definitivno bih iz tvoje definicije izbacio pridev “progressive”, jer ne verujem da postoje osobe i ljudi koji stvaraju iz “regresivnih” pobuda i ciljeva.

Koliko se dugo radilo na pesmama, i ko je odgovoran za prezentovanu muziku? Koliko ste zadovoljni finalnim rezultatom?

Može se reći da je celokupno nastajanje našeg albuma trajalo oko 2-3 godine sa akcentom na poslednjih godinu dana kada su stvari počele da se odvijaju na mnogo brži i konkretniji način, jer je u tom periodu bend zvanično počeo da funkcioniše. Ovakav dugačak vremenski period bio nam je potreban iz razloga što je naš pristup zahtevao veliku posvećenost s obzirom da našu pažnju usredsređujemo do sitnih detalja u ovome što činimo i nećemo se sa bilo čim pojaviti ukoliko nismo potpuno zadovoljni time što donosimo. Što se tiče individualne odgovornosti, tekstovi i muzika su pretežno moje delo, dok je L.G. bio zadužen da ih uklopi u konačnu formu tako da smo on i ja integralni delovi ovog benda.

CD je ranije ponuđen u promo formi, a sada je tu i u zvaničnoj, objavljen za Eichenwald Industries. Kako ste došli u kontakt sa njima, i kakav su vam ugovor ponudili?

Eichenwald Industries je mlada i još uvek nova izdavačka kuća koju vodi Duncan Dinsdale, u određenim krugovima poznat kao vlasnik još nekoliko izdavačkih kuća, različitih žanrovskih opredelenja. Duncanu smo svoj materijal poslali u nameri da ga ponudimo Paradigms Recordingsu, njegovoj drugoj izdavačkoj kući. Usledio je njegov odgovor koji je bio pozitivan i Dead Shell of Universe je prvobitno trebao biti izdat od strane Paradigmsa, takođe male kuće, ali poznate po karakterističnom odabiru, pristupu i pakovanju muzike koju izdaje. U međuvremenu Duncan je ipak odlučio da osnuje još jednu izdavačku kuću koja će prema njegovim rečima biti određena pretežno doom i black metal bendovima. Tada smo na uvid dobili novi ugovor koji nam jemči petinu prvog i svih mogućih narednih tiraža i s obzirom da su u ovom slučaju ugovorne privilegije bile veće nego prvi put, prihvatili smo ponudu.

dead_shell_of_universe3Da li je disk nabaljiv i kod nas, ili se distribuira iskljucivo u inostranstvu?

U Srbiji je disk jedino bio dostupan u beogradskoj prodavnici Mordor, ali je u svakom slučaju u planu i mala distribucija od strane nas samih.

Black metal scena poslednjih godina pati od raznoraznih bolesti… neki je napuštaju, neki drugi svoju muziku mešaju sa drugačijim muzičkim rešenjima, dok neki treći (mlađi) ni ne shvataju stvari na pravi način… Gde vidite sebe u celoj toj priči, i koliko vas trenutno stanje uopšte dodiruje? Ili je to sasvim lepo objašnjeno na poleđini CD-bukleta?

Mislim da je to što si nazvao bolestima ipak jedan dijalektički proces, ispunjen svojevrsnim protivurečnostima. S’ jedne strane imamo situaciju kakvom je ti opisuješ u kojoj black metal slabi i gubi na kvalitativnom i kvantitativnom polju, dok sa druge strane on uspeva da izađe izvan granica svog uticaja i delom ispuni vakuum postmodernog nihilizma plenivši beznadežnog čoveka današnjice svojim sadržajima što se u jednom dobrom primeru i vidi kroz sve veći uticaj koji trenutno vrši na punk subkulturu koja vremenom sve više apsorbuje njegove sadržaje. Dead Shell of Universe jeste black metal bend, ali sebe ne doživljava delom black metal scene, jer je black metal u svojoj ideološkoj biti, pre svega duboko ličan i egoističan sa naglašenom idejom individualizma koja njegovom razvoju poništava mogućnost omasovljenja, nastajanja kolektivne svesti i scene, pa nas s tim zajedno ne mogu doticati dešavanja unutar nekog sistema čiji činilac nismo i to je upravo ono što smo želeli poručiti u tekstu prikazanom na poleđini našeg CD-bookleta.

DSoU je, ako se ne varam, još uvek isključivo studijski projekat? Planirate li kakvu live prezentaciju albuma?

Rekao bih da se varaš u obe reči sa kraja prvog pitanja, mada trenutno, pretežno u poslednjoj. Dead Shell of Universe nije projekat već potpun bend i on nije, niti će biti nešto, čemu će njegovi članovi prilaziti sa strane i u slobodno vreme premda će mu ljudi verovatno pripisati takvo značenje s obzirom da ćemo i u budućnosti tendenciozno i studiozno pristupati ovome što radimo što će za uzvrat vrlo moguće tražiti i da bude ispraćeno podužim vremenskim kvantitetom. Kada je reč o nastupima uživo, trenutno činjenično stanje nas zaista označava studijskim bendom iako su naša nastojanja njima suprotna, ali ne i u mogućnosti da im pariraju, s obzirom da trenutno samo L.G. i ja sačinjavamo bend. Postava koju trenutno imamo, dovoljna je za studijski rad, ali kao što se u priloženom vidi, ne i u mogućnosti da održi žive nastupe te stoga ozbiljno razmišljamo o regrutovanju session muzičara koji bi nas propratili uživo, ali smo ipak u svemu tome pretežno usmereni ka radu za novi album.

Tri pesme su na disku, i sve tri pošteno duge za black metal standarde. Šta misliš, da li je to dobar potez u današnjem vremenu hiperprodukcije, kad je ogromnoj većini teško posvetiti dovoljno vremena za bilo šta kompleksnije od 5-minutnih kompozicija?

Kada smo još uvek bili unutar procesa nastajanja naših pesama, osnovni kriterijum koji je određivao njihovu muzičku formu dolazio je prevashodno od naših tekstova koji su na kraju i zahtevali toliki muzički prostor ne bi li im se omogućilo da se manifestuju do potpunosti. Kao što se i da videti, ideje i namere kojim prožimamo naše tekstove su jezgro Dead Shell of Universe-a, njegova neodvojiva srž koja daje osnovni smisao i smer u svemu što činimo unutar ovog benda. S’ osvrtom na ovde sve rečeno, kao logičan zaključak nameće se činjenica da standarde kojima se “rukovodimo”, isključivo kreiramo sami i s tim u vezi nismo zainteresovani osvrćati se na uticaje tržišta i njegovih anomija kao što je između ostalog i ovde navedena hiperprodukcija.

Kakve su reakcije na snimak, kad smo već kod toga? Pristižu li recenzije iz inostranstva, kako napreduje promocija?

Eichenwald Industries je definitivno uložio veliki trud ne bi li naš album učinio što pristupačnijim u raznoraznim delovima planete Zemlje. To se dobrim delom vidi iz rastućeg broja recenzija i kontakata koji svakodnevno stižu put naše adrese. Reakcije su uglavnom pozitivne, ali da budem iskren ne i baš toliko brojne s obzirom da smo mi i dalje dobrim delom anoniman identitet sa kojim se individue iz šireg teritorijalnog konteksta black metala tek sada upoznavaju.

Omot je fenomenalno dizajniran, što navodi na zaključak da vam je vizuelni aspekt cele priče bitan. Međutim, nema fotografije benda. Kakav imidž možemo da očekujemo sa vaše strane, da li ćete se držati black metal ideologije kad su te stvari u pitanju, ili vam je sama muzika ipak na prvom mestu?

Vizuelni aspekt nam je kao što primećuješ, izuzetno bitan. On je integralni deo Dead Shell of Universea i on će u vremenu koje nadolazi zauzeti još veći učinak, ali o tome će biti reči kasnije. Smatrali smo da bi naše fotografije ipak narušile idejni koncept albuma te ih stoga nismo uključili u njegov sadržaj. Ono što je u ovom bendu od krucijalnog značaja je primat sadržine nad formom tako su ideje i ideologija black metala, otelotvorene u našim tekstovima, koren iz kojeg izrasta sve ostalo, od muzike do malopre pominjanih vizuelnih aspekata.

Hvala ti na ovom razgovoru, i sve najbolje u predstojećoj promociji albuma. Ako imaš neku poruku našim čitaocima, sad je prilika…

Hvala i tebi što si nam ovom prilikom omogućio prostor da svoje ideje delom prikažemo i učinimo ih dostupnijim, individuama zainteresovanim za težnje i načine razmišljanja koje karakterišu Dead Shell of Universe.

“Čeznete li me doživeti, lako me je naći,
jer tamo gde pupoljak vene – tamo je moje seme;
Gde božanstva strahuju u bunilu nadolazeće moći
koja snagu večnosti tamniči u reči!”