Četvorica sjajnih i skromnih momaka su nam predstavili prvenac kakav jedan bend samo poželeti može

Baražnom vatrom iz svih raspoloživih sredstava, koja bi postidela i baterije Crvene armije, Alitor, četvoročlani inđijski progressive thrash metal (ili kako li se već deklarišu) sastav, jasno stavlja do znanja da je Eternal Depression jedan od najboljih debitantskih albuma na domaćoj sceni u proteklih nekoliko godina. Tačka.

Sjajne ideje i fantastični rifovi su znalački upakovani u tek nešto više od 40 minuta, čime je vešto otklonjena opasnost da Eternal Depression ne bude pušten više puta za redom. CD jednostavno neće napolje iz playera. Odlično izbalansiran, vrlo precizno odsviran i bez izrazitog favorita (ako bih baš bio prisliljen da kažem, „Contorted Existence“ bi bila lični izbor), album je gotovo savršen spoj modernog i tradicionalnog, thrash i melodic death metal sounda, sa suptilnim uplivima prog elemenata. Posebne pohvale idu na račun bubnjara benda, Stefana Đurića, čiji se učinak za mikron izdvaja, kako u sviračkom, tako i aranžerskom pogledu.

alitor2014Kao kompaktnu celinu, album zaokružuje i to ponovo fantastičnom rolom, producent materijala, Luka „Tower“ Matković, radom u njegovom „Citadela“ studiju. Sa tehničke strane, učinak je bez greške. No, kako se ovaj tekst ne bi pretvorio u blagoglagoljivi hvalospev, a Alitor uljuljkao u visoku ocenu koja sledi, album sadrži i par sitnica kojima bi prijala revizija. Naime, ponovo snimljene pesme sa prethodnog EP-a Embittered iz 2012. godine, nisu puno dobile, osim blagog produkcijskog poliranja, a prostora za rad ima i na samim tekstovima, jer baš je to jedina stvar koja blago kaska za ostalim segmentima albuma.

Bilo kako bilo, četvorica sjajnih i skromnih momaka su nam predstavili prvenac kakav jedan bend samo poželeti može i koji sam za sebe stoji kao potvrda da se upornošću, marljivim radom i tvrdom glavom, može materijalizovati kvalitetno ostvarenje čak i u ovakvom, za kreativne procese, toksičnom okruženju.

Alitor – Eternal Depression spisak pesama:

1. Realm of Grief
2. Eternal Depression