Violent Aggressor sviraju totalni “retro“ thrash metal, dakle onakav kakav se svirao na samom početku života dotičnog žanra. Zamislite prvih par albuma grupa Exodus (pre svega), Kreator, Destruction ili Sodom i imaćete približnu sliku onoga što možete očekivati

• Žanr: Thrash Metal
  • Izdavač: Grim Reaper, 2014.
  • Piše: Sava Karadžić

Evo pred nama jedne thrash metal grupe iz bratske nam Republike Srpske!

Violent Aggressor su nastali 2007. godine u Banja Luci, pod imenom Aggressor, da bi od prošle godine dodali i drugu reč u svom nazivu. Unleash The Evil je njihov prvenac i možemo zaključiti da se radi o solidnom produktu kome nekoliko “grešaka“ smeta da se popne na par postolja iznad prosečnosti.

Violent Aggressor sviraju totalni “retro“ thrash metal, dakle onakav kakav se svirao na samom početku života dotičnog žanra. Zamislite prvih par albuma grupa Exodus (pre svega), Kreator, Destruction ili Sodom i imaćete približnu sliku onoga što možete očekivati. Ono što nećete dobiti jeste makar i naznaka originalnosti, maštovitosti ili osveženja. Sve je podređeno pukom udaranju “kečeva“, koji posle par pesama neumoljivo dovode do dosade, pošto nam se sa druge strane ne nudi ništa osim hiljadu puta prežvakanih rifova. Ako ovo izdanje uporedimo sa svetskim grupama koje sviraju sličan stil (Municipal Waste, Toxic Holocaust, Bonded By Blood) ili domaćim Space Eaterom, onda sa žaljenjem moramo priznati ogroman nesklad između želja i stvarnosti.

Sve to i ne bi bilo toliko strašno da je makar pokušano da se pesmama udahne život u produkcijskom smislu. Ovako smo dobili suvi, mehanički zvuk koji je isisao svu energiju koju thrash metal mora da podari ukoliko želi da bude uspešan. Sve zvuči sterilno i bezbedno, što je neoprostiva greška u ovom žanru. Kada se tome doda “kucani“ bubanj, onda je katastrofa neizbežna. Ja razumem materijalne neprilike u kojima se nalazi 95% srpskog (na)roda, ali mora se dostići nekakav nivo, pogotovo u ovoj eri tehničkog napretka, kada odlična produkcija nije više privilegija isključivo zemalja Zapada.

Moram naglasiti da ovde svakako postoji potencijal koji će, nadam se, doći do izražaja na narednim izdanjima. Retko sam “grub“ u recenzijama ali kada to jesam, onda je jedini razlog želja za boljim danima srpskog metala koji će, siguran sam, pre ili kasnije morati doći.

1. Intro
2. Possessed By Violence
3. Eternal Slaughtering