Uspomene baš naviru, ovo je materijal na kojem se odrastalo, a uostalom, baš to i Danica peva: „Memories, Memories…“

• Žanr: Sympho Power / Heavy Metal
  • Izdavač: Rock Express Records, 2003.
  • Web: Rockexpress.org

E, da… istorija davno ispisana konačno je tu za celi svet da je vidi! Stariji metal poklonici će samo letimičnim pogledom na spisak pesama shvatiti o čemu je ovde reč. A kako i ne bi, kad su u pitanju sve sami klasici srpskog metal zvuka iz prve polovine 90-ih godina. Ključna ličnost celog ovog ostvarenja, čovek o kome najbolje govore sve ove pesme, je naravno – Đorđe Letić, današnji gitarista novosadskog power sastava Tornado, a nekadašnji mastermind projekta Armageddon. Multiinstrumentalista je najzad dočekao adekvatno priznanje za sve što je uradio za domaću scenu.

Armageddon je u početku (davne 1987.) delovao kao bend, da bi vremenom iza svega ostao samo Letić. Na njegovim ostvarenjima u narednom periodu (Eternal Mystery (1993), United Forces (1995), Savage Demons (1996), Under Symphonic Spells (1997), gostovali/učestvovali su mnogi renomirani muzičari sa stare scene. Pevač na prvom albumu je po mnogima najbolji vokal ex YU scene, Branko Badžić Šlog, inače pevač sastava Pergament (setimo se kultnog ostvarenja Mr. War, meni lično, najboljeg izdanja ex YU scene). Gitarista koji je takođe prisutan je Stevan Bukvić, koji je danas u Tornadu… i mnoga druga imena, veliki gitaristi, odlični pevači… Možemo sa pravom reći da je Letić pokretač sympho/power metala na prostorima Balkana. Sve pohvale trebaju da se upute i Rock Express Recordsu, zbog ovog poteza, i ujedno zbog pokretanja Serbian Metal History Edicije (čekamo još izdanja!).

Ovu kolekciju pesama otvara odlična „Sound of Thunder“, pesma u koju sam se zaljubio još u doba United Forces izdanja. Sigurno jedna od najboljih domaćih metal pesama tada. Nastavlja „Children of a Savage Kind of Seed“, najbolja pesma (opet lično mišljenje) sastava Pergament, za ovu priliku preuzeta sa pomenutog Mr. War albuma. „No Advice“ je takođe jedna od zlatnih momenata ovog izdanja, dok mislim da „Black Swan Rider“ nije potrebno komentarisati. Mlađi fanovi je znaju sa Tornado verzije albuma, dok će se stariji setiti kako je ona zvučala davne 1991. godine.

No, red je da pomenem i meni najbolju pesmu (teško je ne biti subjektivan u slučaju ovog izdanja, heh) na ovom CD-u, pesmu koju sam čuo XY puta do sada, do te mere da mi se kasetno izdanje raspalo! Pesmu „Memories“. Danica Vukelić je zadužena za vokale, a na gitarama su Zlaja Drašković, i Sale Friš (neki ga možda znaju i kao gitaristu sastava Pero Defformero, fantastičan gitaroš!). Uvek sam žalio što ova pesma nije dospela do šireg kruga metal publike, ali sad je i to konačno ispravljeno!

Pomenuo bih još pesmu, „Clouds in the Sky“, koja nam je danas poznata u Tornado verziji pod imenom „We Must Revenge“. Iskreno, original mi je ubedljiviji, ali verovatno zato što sam je čuo nebrojeno više puta nego Tornado verziju. Toliko što se tih starijih radova tiče, dok su tu i tri novije pesme – „Gandalf Suite“, koja će izaći na Letićevom V.I.T.R.I.O.L. projektu, a koja je, iz naziva možete zaključiti, posvećena Tolkinovom kultu Lord of the Rings, te dve radio bonus pesme, „Lavica „i „Jednoj Vili“.

Višestruk je značaj ovog izdanja, koji će mlade da uputi u našu metal istoriju. Taj lanac ne sme da se prekine! A verujem da nisam jedini koji je jedva dočekao da ove pesme konačno čuje i na CD-u. Uspomene baš naviru, jer ovo je materijal na kojem se odrastalo. Uostalom, baš to i Danica peva: „Memories, Memories…“!

1. Sound of Thunder
2. Children of a Savage Kind of Seed
3. No Advice