Za pohvalu je realizacija ovog CDa, ogroman podstrek domaćoj sceni daje znanje da postoje ljudi koji obraćaju pažnju na njihov/naš trud, jer znamo da dobra volja i entuzijazam ne mogu biti dovoljni u teškom putu kroz strašne kandže zvane „promocija benda i materijala“.

• Žanr: –
  • Izdavač: Rock Express Records, 2003.
  • Web: Rockexpress.org

Evo nam i prve oficijene kompilacije beogradskog borca za rock i metal, radija 202. Nema potrebe da trošimo suviše reči na rad ovog medija, jer znamo da su upravo oni zaslužni za, uopšte postojanje ovih žanrova u državnom medijskom prostoru. Višestruka podrška svim našim bendovima, kroz stalno prezentovanje snimaka – Demo Express top lista je najslušanija emisija pomenutog radija. I na kraju, bilo je vreme da se objavi kompilacija sa bendovima koji su obeležili tu top listu, od dana njenog pokretanja.

Tu je 16 bendova alternativnih žanrovskih rešenja – od punk, hc, rock, hard rock, alternative, do onoga što nas najviše zanima – metala. Upravo zbog raznovrsnosti žanrova, nećemo predstavljati kompilaciju pesmu po pesmu, jer je sigurno da su svi ovi bendovi u svojim žanrovima OK, ali priču o njima prepustićemo upućenijima.

Na CDu su dakle i sledeći metal bendovi: Claymore, power metal bend iz Lazarevca, sa pesmom Triumph. Osrednja produkcija umanjuje ukupan doživljaj, a muzika je na tragu radova Rhapsody, sve sa naracijom na početku, duplim bas bubnjem, odličnim gitara/sint deonicama. Vokal je takođe slabija tačka, nekako se ne uklapa u ovu vrstu metala. Sve u svemu, verujem da o ovom bendu treba suditi po njihovim živim nastupima, jer power metal upravo tada dolazi do svog izražaja. Sledeći bend je onaj koji nikom ne treba predstavljati, bend koji je domaću metal scenu na velika vrata vratio u medije, pa kao kruna toga, održan je i koncert pred oko 1.300 ljudi u beogradskom SKCu. Po prvi put u istoriji srpskog metal zvuka, jedan bend je to uspeo. Naravno, u pitanju je Alogia. Oni su pravu promociju i doživeli upravo na talasima ovog radija, i može se reći da je 202-ka ta koja ih je i izgurala u prvi plan (pored naravno samog sviračkog kvaliteta članova benda). Najkomercijalnija pesma sa albuma Priče o Vremenu, Sećanje na Slike iz Sna je tu, obrada sastava Pretty Maids. Na red dolazi beogradski gothic sastav Abonos, koji upravo u ovom momentu, snima svoj album prvenac u beogradskom studiju Kazablanka (maj mesec). Ovde je pesma skinuta sa njihovog prvog i jedinog promo CDa, naravno najbolja njihova pesma po mom subjektivnom mišljenju, pesma Izlaz. Veoma zanimljive melodije, vokalna rešenja, čvrsta ritam sekcija… kao što rekoh, ovo je demo snimak, a lično ne mogu dočekati da ista pesma izađe iz studija kakav je Kazablanka. Sigurno ćemo dobiti album neopisivog kvaliteta! Smederevski Mindcrime bi bio poslednji metal bend na ovom CDu. Tehnički death metalci su se predstavili pesmom Steel, Tears and Nothing More, veoma ubedljivo i zrelo. Nadam se da će ovaj bend objaviti album prvenac ove godine, jer je već i vreme. Eto, da pomenem i zadnji bend na CDu, smederevsku Imperiju, bend kojeg čine sveprisutni članovi Alogia/Psychoparadox bendova. Ovi ljudi znaju napraviti hit, pa makar on i ne spadao u metal žanr. Odlična balada Volim Te je idealna za gitarijade tipa Zaječarske, i siguran sam da bi tamo pobedila. Otpevao ju je Branislav Dabić, inače drugi vokal Alogie, i lično me oduševio kvalitetom svoga glasa! Hiljadu puta sam ga gledao uživo, i nikad me nije nešto naročito dotakao, ali čovek je napredovao do granice neprepoznatljivosti. Balada je zasigurno radijski hit, veoma slušljiva, dobro producirana… jedino bih kao minus morao pomenuti gitarski solo, koji zvuči kao da je iz glave sviran. Pomalo nemaštovito, što me iznenađuje, znajući da Mikica može mnogo bolje od ovoga.

Kao što rekoh, svi bendovi odrađuju odličan posao u svom žanru, a mene su (pored ovih metalskih) dotakli: Vision (mešavina 357 i metala), Nadogradnja Svesti (sa odličnim ženskim vokalom), Puls (sa odličnim muškim vokalom :)).

Za pohvalu je realizacija ovog CDa, ogroman podstrek domaćoj sceni daje znanje da postoje ljudi koji obraćaju pažnju na njihov/naš trud, jer znamo da dobra volja i entuzijazam ne mogu biti dovoljni u teškom putu kroz strašne kandže zvane „promocija benda i materijala“. Sve pohvale upućujemo Olgi Kepčiji, Vladi Džetu, i naravno Branku i Rock Express Recordsu, zbog volje da ovo realizuje i objavi. U ime ekipe koja radi ovaj sajt, 202-ci i REXu želim još mnogo godina kvalitetnog rada, da nikad ne pokleknu! Istoriju pišemo krupnim slovima, a biće neko ko će je čitati u budućnosti, i učiti iz ovih primera, sigurno.

1. Histerija – 36
2. Bušmani – Adio Mare
3. Puls – Tvoje Ime