Potencijal postoji, ali smo iz nekog razloga umesto odličnog dobili samo dobar album
  • Žanr: Stoner Rock / Southern Metal / Post Grunge
  • Izdavač: Samoizdanje, 2022.

Slušam Hold the Tides Away. Danima. Slušam ga dovoljno dugo za opomenu od strane upravnog odbora redakcije. Kasnim. Dobro, nije mi prvi put. Mada, baš kasnim. Nepristojno kasnim. Nerviram šefa, to je sigurno. Verovatno nerviram i bend. To što iritiram šefa, to je ok, šefovi su tu da ti skaču po glavi i da se nerviraju zbog rokova. Mogu da živim s tim. Sa stresom benda koji čeka recenziju ne mogu. Ne znam momke lično, ali bend znam poodavno. Inicijalni utisak od pre par godina je bio zaista dobar. Dobri rifovi, zanimljive pesme, produkcija ‘nako. Uobičajeni parametri ranog materijala novonastalog benda na ovoj geografskoj širini, ali svejedno, utisak je bio dobar. Šalu na stranu, zaista dobar. I nakon par godina, evo ga Hold the Tides Away. Pravi album. Prvenac takoreći. Ništa singlovi, ništa EP, nego pravi pravcati dugosvirajući album, jelte. Onako kako treba. I? Šta sada? Sada ceo slučaj preuzima balkanski paradoks.

Burning Leaf

Balkanski, Srpski Paradoks je radno ime za fenomen, koji se ne manifestuje samo kod nas. U ovoj sredini je samo vrlo izražen, Možda ga u Finskoj zovu Finski Paradoks, u Poljskoj Poljski Paradoks, ali Srpsko – Balkanska evolucija istog je vrlo specifična, jer se on javlja kod bendova koji su izabrali ili bili prinuđeni da izaberu dobri, stari i oprobani metod rada. „Štap i Kanap“. Taj metod se zove baš tako. I paradoks se pojavi u onom momentu kada na albumu, ili kakvom već izdanju, istovremeno rezonuju najbolje i najgore kod dotičnog benda. Album je sjajan i mediokritet u isto vreme, zvuči i dobro i loše, stimuliše ti svest i ne čuješ ga posle 5 minuta. Hold the Tides Away je prava inkarnacija ove pojave. Da pojasnim.

Prvo, sastav albuma je mešavina starih stvari i novih u odnosu 50/50. Jedna sa prvog EP-a, tri sa drugog i četiri nove. Mešavina ima Burning Leaf ukus, tj. sve zajedno zvuči vrlo kompaktno. Što jes’, jes’. Ideje su zaista dobre. Pesme su zamišljene valjano, samo je realizacija definitivno mogla biti bolja. Ne primeti se uopšte neki značajniji napredak u sviranju i zvuku u odosu na prethodna izdanja. Sviranje k’o sviranje, ekipa ima svoj izraz tako da to verovatno i nije toliko bitno, ali produkcija jeste. Ne zvuči to loše uopšte, iskren da budem. Nije ovo klepanje po prstima zato što je nešto urađeno ofrlje, već naprotiv, malo, jako malo je falilo da HTTA bude tip-top. A meni se džigerica već okreće od postavljanja iste dijagnoze kod preventivnih pregleda domaćih izdanja.

Pesme su zamišljene valjano, samo je realizacija definitivno mogla biti bolja

Veliki procenat bendova, u koji spada i Burning Leaf, propusti priliku koju sami sebi stvore dobrim pesmama, jer naprave grešku u koracima tokom produkcije. Naravno, Bože moj, ovo je zemlja sa diskutabilnim finansijskim prillikama, tako da je u neku ruku i razumljivo što su kalkulacije kada je ova naša grana muzike u pitanju, vrlo ćudljiva rabota. Ne bih trebao, a i neću, mnogo da kritikujem ljude koji su dali sve od sebe da snime album u sredini u kojoj je kultura na aparatima. Oni su svi zapravo protagonisti jedne borbe koja se odvija van moći percepcije obicnog građanina ove zemlje. A to je borba za svest i dušu, esencijalne sastojke života, bez kojih ljudi ovde ostaju na svim nivoima. Nalet tamne strane koji donosi turbo-kokainsko-silikonsku prosečnost je snažan kao klizeći start s dve noge u kolena centarhalfa u Premier Ligi.

Nadam se samo da će momci ova dva zrna pohvala i tri zrna kritike da prihvate na pravi način, jer oni spadaju u kastu onih prvih, boraca za ono ispravno. Pitanje je samo da li će iz rezerve preći u prve redove. Druge. Nebitno. To je na njima. Zato, za kraj ocena će biti nešto veća, jer želim da motivišem bend za slučaj da nisu ispucali sve rifove u prvom jurišu na jedan dugosvirajući album.

Dakle, da zaključimo toliko puta izgovorenim: Potencijal postoji, ali smo iz nekog razloga umesto odličnog dobili samo dobar album.

Burning Leaf – Hold The Tides Away spisak pesama:

1. Carried by the Sun