Realizacija albuma je za svaku pohvalu, veliki plus za današnju crnogorsku metal scenu

• Žanr: Gothic Metal/Rock
  • Izdavač: Samoizdanje, 2009.

„Jadran, Jon, Egej“.

Intrigantan sastav je pred nama, prijatelji. Vizant je nikšićki gothic metal bend (tako bar sebe opisuju), i po svemu je nesvakidašnja pojava. Na stranu to što je u Crnoj Gori metal album u najmanju ruku retkost, ali još kad je ovako nadahnut i originalan – to je svakako razlog više da vam predstavimo ovu ekipu i poželimo im dobrodošlicu na naše stranice.

„Shvatanje muzike kao tonskog prenošenja smisla u osnovi je ponuđene kreacije definisane ovim albumom, u kojem se kao njegova osnovna bit javlja bitnost vjere, odnosno bitisanje samoga čovjeka. Vraćanje teocentrizma u središte stvaralaštva nije prosto akt ili individualni čin dopadanja ciljnoj publici, već opšte usmjerenje prema filokaliji kao istinskoj ljubavi prema lijepom, prema uzvišenom. U tom kontekstu treba razumjeti VVVV kao simbiozu gotskog metala i ortodoksije riječi koje su usmjerene ka višim i čistijim energijama, dalekim od aktuelne paganije i enemičnosti u metal muzici“. To su uvodne reči njihove biografije, pa će vam sada sigurno neke stvari biti malo jasnije. Momci su veoma patriotski i religijski (pravoslavno-hrišćanski) nastrojeni. Srpska istorija i herojstvo takođe su sveprisutni (Car Silni, nekoliko obrada koračnica Srpskog dobrovoljačkog korpusa (Ljotićevaca) itd.), a pravoslavni pečat prisutan je i zbog činjenice da su neki članovi benda ujedno i studenti teologije i pojci Sabornog hrama SPC u Nikšiću.

Muzički, Vizant je u potpunosti pogodio atmosferu, a produkcija je i više nego odgovarajuća. Živa, sirova svirka, koju nije lako preciznije žanrovski definisati, tj. Vizant nije gothic metal onako kako biste pomislili, ali verovatno jeste najbliži toj ideji (mrak i mistika sigurno će doprineti baš takvoj klasifikaciji). Klavijatura nema, samo čvrsta svirka, i grlati lead vokal, praćen crkvenim (vizantijskim) pojanjem. Uleti i pokoji punk momenat, thrash metal rif; ako ste upoznati sa radom novosadskog Wolf’s Hungera, određene paralele mogu da se povuku.

Vizant igra na atmosferu, to je jasno. Igra i na raskošnost i vokalni talenat članova, što se posebno oseti u numerama Izvori Vodeni (Kirie Ele Ison II), Kirie Ele Ison ili Linija Dlana. Car Silni takođe je udarna stvar („Jadran, Jon, Egej“ podsetiće na najslavniji istorijski period u srpskoj istoriji), mada iskreno, većina pesma veoma je dobra.

Sve u svemu, interesantan spoj imamo ovde. Spoj duhovnosti, patriotizma, sa sirovom metal energijom, jasnim tekstovima i porukama. Realizacija albuma je za svaku pohvalu, veliki plus za današnju crnogorsku metal scenu (daleko je to od scene) i ostaje da proverimo kako sve ovo izgleda uživo.

1. Drvo
2. Čovjek
3. Rogovi (Vizant)