Od svih komponenti koji čine jedan album/EP, a to pre svega mislim na sveto trojstvo: ideja/performans/zvuk, samo je jedan adekvatan u ovom slučaju. Da li je performans muzičara i karakter dovoljan da se jedan EP izdvoji? Ja mislim da nije. Bar ne u ovom slučaju
  • Žanr: Heavy / Thrash Metal
  • Izdavač: Total Metal Records, 2018.

Četiri Zaječarca plus brat Ukrajinac, jednako Judgement. Judgement jednako heavy/thrash kvintet i kada je reč o bendu takvog opredeljenja, sastav stručnog kadra SMP-a je garancija da je s/t EP stigao na pravu adresu na analizu. A materijal koji je dostavljen šapuće: “Iced Earth, Iced Earth, Iced Earth – matori Staniću, gluv li si?”.

Recimo da je prvi utisak zaista takav. Hod po tankoj liniji između heavy i thrash metala uvek budi asocijacije na Iced Earth, a paraf na to, svojim glasom i učinkom, stavlja gosn. Evgen Zoidze-Mishchenko, Ukrajinac koji u Judgmentu duži mikrofon. Na performans svih muzičara zapravo i nema gotovo nikakvih zamerki. Pretpostavljam da se kreću po njima dobro poznatom terenu, pa je svirka generalno ubedljiva.

Materijal koji nam je dostavljen šapuće: “Iced Earth, Iced Earth, Iced Earth – matori Staniću, gluv li si?”

Prva stvar koja nije ubedljiva je hroničan manjak identiteta. Iako materijal ima sve predispozicije da bude vrlo dobar, on to nije. Pliva tik iznad proseka i povremeno zagnjuri. Ne mogu tačno da lociram problem, ali kreće se na relaciji “suviše TRUE i OLD SCHOOL” bez truda da se pesmama da bilo kakav tajni sastojak koji bi potencijalnog fana naterala da se veže za njih i ispod prosečne produkcije. Prva stavka i nije toliki problem, ako oni tako vole, onda tu nema diskusije, prihvati ili se skloni, pa kako bude. Sa druge strane, standardi produkcije su čak i u Srbiji odavno pomereni, a iz ličnog iskustva mogu da potvrdim da se za pristupačnu svotu novca može korektno odraditi zahvat snimanja i miksa materijala. Konkretno, gitare su loše i esencijalni su problem ukupnog zvuka. Gotovo da iritira fakat da je brdo dobrih rifova ili mrtvo ili polovično iskorišćeno zbog te činjenice. No, to nije ništa novo na ovim prostorima, mada je to sada već nerazumljivo, jer se do dobrog gitarskog zvuka dolazi jako lako. Čak i u kućnim uslovima. 21. vek je. Odavno.

Judgement

Vizuelni deo se takođe nekako uklapa u priču o osrednjosti, ništa što bi zapalo za oko, tako da za kraj mogu samo da zaključim da je malo falilo da materijal bude vrlo dobar. Jako malo. Ali nije. Sa druge strane, možda će moj ugao gledanja biti sporan. Ne želim da budem prestrog, jednostavno su tehnikalije morale biti mnogo bolje da bi pesme koje nam Judegement prezentuju na ovom EP-u zazvučale kako treba. Od svih komponenti koji čine jedan album/EP, a to pre svega mislim na sveto trojstvo: ideja/performans/zvuk, samo je jedan adekvatan u ovom slučaju. Da li je performans muzičara i karakter dovoljan da se jedan EP izdvoji? Ja mislim da nije. Bar ne u ovom slučaju.

Judgement – Judgement spisak pesama:

1. Slaves of Tehnology
2. Behind the Mask