Nema nikakvog razloga da se poruka Desolationa u obliku ovog albuma ne čuje bar na lokalnoj, srpskoj sceni. Odličan posao momci, odličan!

F=m*a, tačnije, masa puta ubrzanje jednako je sila. Zašto je ovo bitno? Prosto, ovo je jedini i vrlo ubedljiv argument koji sam iskoristio da preuzmem, preciznije, preotmem recenziju albuma Pieces of Humanity benda Desolation od kolege Pilenceta. 12% od tone mahom deluje ubedljivo. Uvek. Identična postavka stvari je i sa Pieces of Humanity. Jednačina iz udžbenika fizike za sedmi ili osmi razred osnovne škole, sa početka teksta, glat može da posluži kao jedini opis albuma. Potpisujem. Sila i težina. Tačka.

Kada se malo zagrebe po površini i prelistaju dosijei članova ovog zrenjaninskog benda, nekako se spontano dođe do zaključka da se ovako ubedljiv skor mogao i očekivati. CV Desolationa kaže jednu reč. Iskustvo. “PoH” je drobilica, moderna mašinerija, isto tako modernog sounda i to vrlo kvalitetnog. Vrlo. Čist i čvrst zvuk, sjajan miks. Gitare u niskom štimu, a ipak grizu, bas na svom mestu, bubanj malo pojačan kojim semplom i imamo vrhunski rezultat.

“PoH” je drobilica, moderna mašinerija, isto tako modernog sounda i to vrlo kvalitetnog

Ako postoji moguća zamerka iz mog ugla, ona bi bila na miks vokala. Performans je odličan, karakter takođe, samo malo previše “in your face”. Pretpostavljam da je ovakav pristup verovatno izbor benda i producenta, tako da, kao i mnogo puta do sada, ovo navodim kao ličnu preferencu, ne kao sugestiju ili manu generalno.

Desolation

Što se autorskog dela tiče, materijal je, kako ja to često volim da kažem, vrlo kompaktan, nema previše oscilacija u kvalitetu pesama, ali nema ni izrazitog hita, jelte. Rifovanje je sjajno i beskompromisno, bend ima sjajan gruv, a da li će se fakat da nema pesme za koju fan može lako da se veže, odraziti pozitivno ili negativno na prijem albuma, ostaje da vidimo. U prilog tvrdnji da je sve na svom mestu je i sam čin preotimanja recenzije, jer ja nisam preterano upućen u bendove ovakvog modernog opredeljenja, već sam posle dva slušanja CD-a osetio poriv da napišem par redova recenzije. Ovaj album za mene predstavlja vrlo prijatno iznenađenje. Nekako mi se već dugo čini da je akcenat u Srbiji još uvek na bendovima koji se bave nekim od tradicionalnih oblika metala. Da li je to stvar našeg mentaliteta, afiniteta ili nečeg trećeg, u krajnjem slučaju nije preterano ni bitno, ali će biti ili već jeste od krucijalnog značaja da se i ova grana drage nam scene razvija i daje svoj doprinost diverzitetu i kvalitetu iste. Ovako dobar album dokazuje moju tezu u potpunosti, pogotovo što sebe smatram jednim od tradicionalista. Kvalitet albuma je neosporan.

Za kraj treba reći i to da su sve propratne stvari koje su bitne za funkcionisanje benda i promociju albuma od strane Desolationa, takođe odrađene vrlo dobro, u skladu sa ograničenjima koje nosi postojanje benda na ovim prostorima. Omot CD-a je vrlo dobar i prikladan, spot je tu, turneja u inostranstvu, tačnije Holandiji ako se ne varam, sopstveni sajt itd. Da li to govori da su članovi Desolationa, koji nikako nisu početnici, rešili ozbiljnije da zagrizu i bend poguraju dalje od uobičajenih dometa većine lokalnih bendova? Ne znam. Očiju mi. Samo se nadam da sam u pravu. Nema nikakvog razloga da se poruka Desolationa u obliku ovog albuma ne čuje bar na lokalnoj, srpskoj sceni. Odličan posao momci, odličan!

Desolation – Pieces of Humanity spisak pesama:

1. Claiming the Throne
2. Pieces of Humanity