Dreyelands je redak biser klasičnog progressive metal pravca, a Stages album koji bez problema možemo da preporučimo svim fanovima istog

Stages je drugo dugosvirajuće izdanje mađarsko/srpske prog metal grupacije Dreyelands. Reč je o albumu nasledniku debija Rooms of Revelation, koji je svojevremeno pobrao odlične reakcije kako fanova žanra, tako i medija. Stages stiže osam godina kasnije, u digitalnoj i LP formi – dakle bez klasičnog CD izdanja. Zanimljiva odluka, u svakom slučaju.

OK, Dreyelands je, da podsetimo, sastav u čijim redovima je mađarska ekipa muzikanata (gitarista Andras Adam Horvath, klavijaturista Zsolt Kovago, basista Gergely Springer i bubnjar Omar Gassama) dok je za mikrofonom naš Nikola Mijić, proslavljeni pevač iz Sente koji, pored Dreyelandsa, radi i sa matičnom Alogijom, projektom Expedition Delta, te britanskim sastavom Eden’s Curse. Nikola važi za jednog od najboljih pevača ovih prostora svih vremena, i uvek ga je lepo čuti, posebno sa Dreyelands, jer muzika ovog benda perfektno pristaje njegovom glasu.

Dreyelands svira tradicionalnu varijantu (mračnijeg) progressive metala bez modernih upliva (djent, metalcore i sl.) a što je poprilično preplavilo prog scenu tokom poslednjih godina. Muzika je slojevita i relativno kompleksna, što je i za očekivati od prog ekipe, ali ono što je sastav uspevao na debiju, ponovio je i ovde – refreni su pevljivi a struktura pesama pamtljiva, te prihvatljiva i za nešto širi metal auditorijum.

Produkcijski, sličan rad kao i na debiju – čvrsti gitarski rifovi, klavijature su dobile dosta prostora, atmosfera je i dalje mračna, čemu dodatno pomažu i tekstovi bazirani na knjizi „On Death and Dying“ iz 1969. godine, autorke Elisabeth Kübler-Ross. U knjizi je opisano pet faza tuge i gubitka – DABDA, što je akronim za prva slova pomenutih faza – Denial, Anger, Bargaining, Depression i Acceptance – a što su i nazivi pesama na ovom albumu. Muzički su, dakle, oslikane razne emocije sa kojima se većina nas u životu susrela – gubitak voljene osobe, razvod ili raskid, ovisnost o drogi, gubitak posla i novčanih prihoda… Naravno, pored svirke, sve te emocije valja ispratiti i vokalno, a Nikola je na visini zadatka, te pored nežnijeg i emotivnijeg pristupa, neretko zvuči i veoma agresivno. Svakako jedna od boljih partija našeg pevača.

Pored standardnih pet pesama, na albumu se nalazi i bonus numera „Life Is Worth The Pain – Re-Loaded“, doterana verzija koja se u originalu nalazila na Lion Music kompilaciji Embrace the Sun (humanitarni projekat za pomoć žrtvama cunamija u Japanu 2011. godine).

LP je limitian na 500 primeraka, pa ako ste kolekcionar muzike i ljubitelj ovog formata i žanra – požurite. U suprotnom, album možete pronaći na svim vodećim digitalnim platformama (iTunes, Spotify, BandCamp…). Dreyelands je svakako redak biser klasičnog progressive metal pravca, a Stages album koji bez problema možemo da preporučimo svim fanovima istog.

Dreyelands – Stages spisak pesama:

1. Denial
2. Anger