Bethor je sa Natas Liah, iako ostajući duboko u rovu koji je iskopao još pre neku deceniju i iz koga brani svoje pozicije, ipak napravio diskretne ali i primetne izmene koje ovaj album čine napretkom u odnosu na prethodni

Nepune tri godine posle dugosvirajućeg uratka Anarchia Diaboli, stari black metal vuk iz Mladenovca Bethor vraća se sa novim albumom pod nazivom Natas Liah. Ime možda deluje misteriozno na nekom do sad nepoznatom jeziku, ali samo ga pročitajte unatrag i misterija oko istog će se rešiti u tren oka. Dakle, što se tiče ideološke strane, nesumnjivo je da je Bethor ostao veran postulatima koje je njegov duhovni otac Quorthon zacrtao još na svojim prvim izdanjima, ali s muzičke strane ima tu par suptilnih izmena koja mogu da odvoje ovo izdanje od prethodnika, iako se radi o izuzetno skučenom žanru koji je sam autor svojevoljno izabrao i drage volje živi u njemu zanavek.

BethorNaime, već prethodnik je načinio otklon od ranih radova nešto rafinisanijom formom (ovo, naravno, treba posmatrati kroz vizuru imena o kom govorimo ovde), a treba pomenuti da i da je na pisanju prethodnog albuma učestvovao Vermis iz sjajnih All My Sins. No, što se tiče Natas Liah, Bethor je bio zadužen za muziku i tekstove svih autorskih pesama, te se zvuk pomerio još više ka njegovog glavnom uzoru. Ruku na srce, sam Bethor nikad nije krio da mu je Bathory glavna inspiracija, te da njegov rad predstavlja pokušaj otelotvorenja Quorthonovih radova, i onda ne treba tražiti preteranu manu u tome što materijal vuče na pomenuto ime. Ono što je drugačije u odnosu na Thomas Börje Forsbergove stare albume je za nijansu brži bubanj koji je u skladu sa savremenijim tendencijama u black metalu, a ovde dolazimo do problema koji sam imao i prošli put s izborom lokacije za snimanje albuma. Naime, Natas Liah je sniman ponovo u studiju Paradox čija produkcija (posebno zvuk bubnja) mi ovde deluje malo čistija nego što bi trebalo. Da budem iskren, čini mi se da je na ovom materijalu zvuk malo bolje izveden od prethodnika mu, ali ipak bih voleo prirodniji zvuk u budućnosti, jer posebno bubanj zvuči kao ritam mašina u pojedinim momentima.

Valja napomenuti da je poslednja pesma na albumu obrada već više puta pominjanih Bathory – za ovu priliku Bethor se dohvatio himne „A Fine Day to Die“ sa tekstom prevedenim na srpski, što zaista zvuči interesantno i daje potreban smisao obrađivanju ove pesme koju i ptice na grani znaju napamet. Omot i ovaj put potpisuje Čaba Nemet,  koji je po mom mišljenju uradio još bolji posao nego na prethodniku, donoseći neki zagrobni osećaj sa pojedinih naslovnica Marduk izdanja.

Sve u svemu, Bethor je sa Natas Liah, iako ostajući duboko u rovu koji je iskopao još pre neku deceniju i iz koga brani svoje pozicije, ipak napravio diskretne ali i primetne izmene koje ovaj album čine napretkom u odnosu na prethodni. Nadamo se da će tako i ostati u budućnosti, a mi smo kao i uvek tu da čujemo šta ovaj stari demon ima za reći.

Bethor – Natas Liah spisak pesama:

1. Novi Eon
2. Kosmokrator