Srpski Metal Portal Recenzije Albumi Consecration - Cimet

Consecration - Cimet

• consecration-cimet123123Žanr: Post Rock / Atmospheric / Ambient
  • Izdavač: Geenger Records, 2013.
  • Web: FACEBOOK
  • Recenzirao: Nebojša Lakić

Iznenađujuće pitak, ali nimalo plitak, Cimet prosto pleni od prve do poslednje sekunde

Beogradski sastav Consecration spada u red najozbiljnijih na domaćoj rock i metal sceni. Predanost, kvalitetan rad te istrajnost u realizaciji zacrtanih ciljeva tokom nimalo povoljnih godina za bavljenje bilo kakvom vrstom umetnosti, zaista su za svaku pohvalu.

Pred nama je treći album ovog sastava, simpatičnog naziva Cimet. Iza benda je još jednom stala hrvatska etiketa Geenger Records, omogućivši dostupnost ovih sedam numera putem više različitih formata (digitalni download, fizička CD kopija i vinil). Grupa je pretrpela nekoliko promena u postavi, ali, kreativna energija - jasno je to od prvih dana ovog benda - izlazi iz pre svega jednog čoveka, pevača i gitariste Danila Nikodinovskog. U ekipi su danas još i bubnjar Matija Dagović i basista Ivan Aranđelović, i ova trojka realizovala je jedan od najlepših srpskih rock i (ovog puta uslovno rečeno) metal albuma u poslednjih nekoliko godina.

Kao što se moglo pretpostaviti, Cimet je nastavio tamo gde je prethodni album .avi stao. Oni koji su upućeni u dosadašnju Consecration diskografiju, znaju šta to znači i šta mogu da očekuju. Par reči za ove druge - pred vama je bend koji je prošao veliki put, od atmosferičnog gothic doom metala na tragu najbolje Beauty in Darkness škole kakav su svirali tokom prve polovine dvehiljaditih (na radost brojnih domaćih fanova koji su tih godina ostali uskraćeni za nastupe bendova poput Amorphis, Anathema, Tiamat, The Gathering, Opeth, Katatonia i sl.), do današnjeg post rocka, izmešanog sa avantgardom, stoner rockom, doomom, ambientalom... mnogo elemenata je u celoj priči, ali dublje seciranje neće biti potrebno. Uprkos popriličnom zaokretu u zvuku, osnovna aura na neki način ostala je netaknuta, a udarno oružje benda je bilo i ostalo svojevrsno igranje sa emocijama, što kod slušaoca izaziva česte promene raspoloženja. Sve to postignuto je konstantnim smenjivanjem agresivnosti i nežnosti, buke i melodija, rušenja pa građenja... Malo koji domaći sastav ovako dobro vlada dinamikom, i ovoliko ubedljivo zna da prenese svoje vizije.

consecration-cimet1231235

Pomenusmo iznad, na albumu se nalazi sedam pesama. Uvodnu "Cimet" znamo od ranije kroz vrlo dobar video zapis na YouTubeu. Bez sumnje, ova pesma spada u zlatne momente dosadašnje Consecration diskografije, a nju na svojevrstan način dodatno produbljuje sledeća, "Romantična policija". Nežna strana ispoljena je u instrumentalu "Ne dam ovaj dan još uvek", dok stoner rock u svom njegovom sjaju čujemo u numeri "Barikade". Tu sledi, po mišljenju gore potpisanog, ubedljivo najlepši momenat ovog albuma, pesma "Praskozorje", gde Danilo zaista briljira, pre svega u vokalnom segmentu. "Aligator" se vratio (pesma sa prethodnog albuma) u vokalnoj izvedbi gostujuće družine koja je bliska Consecrationu i sa kojom su se često delili nebrojeni sati na žurkama te klasičnim pijankama, tokom svih ovih godina postojanja benda.

Zašto je ovo "uslovno rečeno" metal album? Pre svega zato što pravi metal čujemo tek u poslednjoj pesmi, "Nestajanje". Veći deo albuma ipak ostaje na rock teritoriji, dok je agresivnost ovoga puta ostavljena za kraj.

Produkcijski, album zvuči savršeno (za finalni pečat zaslužan je James Plotkin (Khanate, OLD)). Ništa nije prepušteno slučaju, pa je kompletno uživanje potpuno zagarantovano.

I da zaključimo priču - iznenađujuće pitak, ali nimalo plitak, Cimet prosto pleni od prve do poslednje sekunde. Momci ubedljivo barataju svojim instrumentima, iza njih je sada već zavidno studijsko iskustvo, kao i kilometarska koncertna odiseja koja ni nakon svih ovih godina (bend je osnovan pre 13 godina) ne gubi na intenzitetu, pa mesta za sumnju u kvalitet novog albuma uglavnom nije ni bilo. Ako ste upoznati sa dosadašnjim radom ovog benda, Cimet je sigurna preporuka, a ako niste, i pri tome još sumnjate da se u Srbiji u ovim nesrećnim godinama snimaju dobri albumi, evo prilike da budete prijatno iznenađeni.

1. Cimet
2. Romantična policija
3. Ne dam ovaj dan još uvek