Kolac ne uzima zarobljenike, i drži se starih, proverenih underground vrednosti i zakona istinske black metal škole

Zauvek crni je aktuelni album beogradskog black metal sastava Kolac, koji je, kao takav, realizovan 2014. u kasetnoj formi posredstvom španskog izdavača Nigra Mors, da bi pred kraj 2015. godine, zahvaljujući Grom Recordsu, u svet pušten i u CD formatu.

Kakav black metal možemo da očekujemo od benda koji se zove Kolac? Svakako ne simfonični, melodični, klavijaturama i ženskim vokalima obogaćen kvazi gothic black a la Cradle of Filth. Ne, ovde je reč o znatno sirovijoj, prljavijoj, gadnijoj varijanti najcrnjeg metal žanra, gde bi klavijature, a i žene, sve i da kojim slučajem postoje, pre bile spaljene na lomači nego upotrebljene na samom snimku. Kolac, dakle, ne uzima zarobljenike, i drži se starih, proverenih underground vrednosti i zakona istinske black metal škole.

Tekstovi su, da se primetiti i iz naziva pesama, malo na srpskom, malo na engleskom. Potpuna blasfemija i sa te strane. Sirova i pretežno brza, blast beatom i kec ritmom vođena svirka, produkcijski je prezentovana kako i dolikuje jednom ovakvom bendu – nema poliranja i suvišnog filozofiranja na tom polju, a povremene nesigurnosti i nepreciznosti na bubnju nešto su što se u ovakvim slučajevima i kod bendova ove vrste uglavnom toleriše, pa nećemo ni mi da zakeramo preterano. Sa druge strane, gitarski rad, uz vrlo dobru vokalnu izvedbu čoveka koji se predstavlja kao Zlorog, dobija najviše ocene i sigurno je najjače oružje kojim Kolac raspolaže. Ovde bi valjalo pohvaliti i idejno rešenje naslovne strane albuma – reč je o, bez sumnje, jednom od najefektnijih black metal omota na srpskoj metal sceni ikada.

Gitarski rad, uz vrlo dobru vokalnu izvedbu čoveka koji se predstavlja kao Zlorog, dobija najviše ocene i sigurno je najjače oružje kojim Kolac raspolaže

Generalno gledano, pesme su sasvim dovoljno inspirativne za periodična proučavanja, a s obzirom da je, barem kalendarski, zima u toku, trenutak je bolji nego ikada da proverite o čemu se ovde radi, a ako ste fan sirovog black metal zvuka, Kolac će bez sumnje da se zabije u vaše srce već tokom prvog preslušavanja.

1. U Smrti zatečen
2. 4 boga jarca
3. Zauvek crni