U godini u kojoj se albumi izbacuju u talasima, gotovo stihijski, Numenor je izdao jedan od onih koji će biti u vrhu svih rang lista koje će se pojaviti na kraju poslednjeg kvartala 2015. Sa moje strane apsolutna preporuka za konzumaciju.

Pristizanje ovog albuma u moj vilajet izazvalo je neočekivano zaodovoljstvo po mnogim pitanjima, tako da ćemo odma’ na početku da anuliramo bilo kakve dileme oko smera kretanja recenzije. Reč je o vraški kvalitetnom albumu, u koji je (očigledno, jelte) uloženo dosta truda!

Od momenta kada je čika poštar doneo paketić i kada je isti otvoren, bilo je jasno da se radi o ozbiljnoj stvari jer kada je plastika izronila, a kutija otvorena, fizički izgled albuma je dobio epitet – classy. Skupo i prijatno za oko. Jak vizuelni utisak svakako, kome kumuju dve stvari. Prva, dobar dizajn i drugo, dobra (ne dobra – odlična), realizacija prizvoda od strane izdavačke kuće Stormspell Records. Biću slobodan da kažem da ovako pompezna muzika traži taj faktor kako bi doživljaj bio potpun. Nekim bendovima se nedostatak vizuelnog identiteta izdanja i može tolerisati, nekima ne, a ono što je ovde fakat je da je posao odrađen, rekoh već, odlično.

Što se bitnijeg, muzičkog dela, tiče i ovde su svi zadaci urađeni za visoku ocenu. Kompozitorski, „S&S“ ne sadrži neka velika iznenađenja, stvari koje do sada nismo čuli. Snaga albuma leži u tome što je sve zaista upakovano znalački. Naravno, uz ogradu da ovakav pristup neće svako da proguta, jer u poslednje vreme nisam baš ni siguran šta je odrednica za „dobru svirku“ kod publike. U krajnjem slučaju, kako imam običaj da kažem, nije ni bitno – za fanove ovakvog metala, Numenor je pogodio metu pravuo u centar.

numenor-2015

Svirački, priča se nastavlja. Svi akteri su po zanatskim pitanjima na vrhunskom nivou. Sve je odsvirano perfektno, bez instrumentalne masturbacije koja bi isisala dušu iz već hvaljenog kompozitorskog dela, što govori da su muzičari umeli i da se obuzdaju i da težište prebace na kompaktnost materijala. Vokale ću da izdvojim kao meni najdraži deo, stvarno zvuče svetski. Nasuprot tome, favorite među pesmama izdvajati – neću. To ne volim, ova recenzija će isključivo služiti kao preporuka da se CD kupi i konzumira.

Sama produkcija je jedina stvar koja bi bila podložna blagoj kritici (Paradox Studio, Smederevo), ali i ona je takođe solidna, samo što je utisak da je mogla da isprati kvalitet samog materijala doslednije, jer, ponoviću treći put – materijal je vrhunski. Ne bih ulazio u detalje oko miksa, o čemu ljudi vole da polemišu, to je stvar ukusa, već je u pitanju samo lični dojam da bi možda malo drugačiji pristup još pojačao aromu „Sword and Sorcery“ albuma.

Na kraju krajeva, u godini u kojoj se albumi izbacuju u talasima, gotovo stihijski, Numenor je izdao jedan od onih koji će biti u vrhu svih rang lista koje će se pojaviti na kraju poslednjeg kvartala 2015. Sa moje strane apsolutna preporuka za konzumaciju. Vreme će pokazati da li će album ostaviti dubljeg traga u analima metala na ovim prostorima, za šta ima predispozicije, ali da se mora poslušati i imati na polici je činjenica. Zaslužuje to apsolutno.

1. Intro
2. Dragonheart
3. The Arcanist