Ovde nemamo omaž t(h)rash sastavima iz 80-ih godina prošlog veka, koji su sada (kao) kultni, a niko ih ni onda nije slušao, već jednostavno jednu šarenu, zdravu vitaminsku salatu bendova koji su dobro poznati svima, koji rokaju pošteno i dan danas

Kobold je najsvežije ime na srpskoj thrash metal sceni (osim ako se u toku pisanja ove recenzije nije osnovao još neki). Verovatno su se ovde mnogi od vas već uhvatili za glavu (znam da ja jesam). Ekspanzija thrash metala ili ne, trend ili ne, činjenica je da je to trenutno najzastupljeniji metal podžanr na svetskoj, pa tako i na domaćoj sceni. Međutim, kako to obično biva, vreme će pokazati ko tu zaista vredi, a ko ne, odnosno, najjači će o(p)stati, drugi će nestati. Sa druge strane, pošteno je reći i da Kobold nije potpuni novajlija na sceni, s obzirom da su funkcionisali pod imenom Lethalik, negde od 2012. godine.

Imajući u vidu sve izrečeno za thrash metal, odnosno, njegovo forsiranje, ovaj materijal sam primio sa priličnom dozom rezerve. Međutim, ako je nešto prijalo mojim ušima, to je thrash stil koji volim i poštujem, dakle, ovde nemamo omaž t(h)rash sastavima iz 80-ih godina prošlog veka, koji su sada (kao) kultni, a niko ih ni onda nije slušao, već jednostavno jednu šarenu, zdravu vitaminsku salatu bendova koji su dobro poznati svima, koji rokaju pošteno i dan danas. Slayer, Metallica, Testament, Megadeth, dakle takva neka kombinacija i prelaz između 80-ih i 90-ih godina prošlog veka. To se jasno čuje u ove tri numere, koje ukupno traju preko 20 minuta (“Die Hard” traje preko devet minuta!).

kobold

Materijal je šaren, pesme variraju tempom i tu mi se nekako ponajviše kači …And Justice for All atmosfera, čak šta više, Kirk Hammett je zasigurno najveća inspiracija gitaristi Eliu. Ne bojte se, mislimo na “starog” Kirka. 🙂

Kompletan EP je snimljen u kućnom studiju, a producirao ga je (i tom prilikom odradio vrlo dobar posao) Nikola Abramović. Ono što je veliki plus ovom izdanju, koje je izašlo pod etiketom LOM (koja inače izdaje knjige) je profesionalno odrađeni artwork, dobra naslovna stranica, kao i booklet sa slikama, tekstovima i ostalim informacijama. Potrudili su se oko toga mnogo više nego neke “starije kolege”. Sa druge strane, ono što je svakako minus je mali broj pesama na disku, da bi se steklo neko konkretnije mišljenje, ali se nadamo originalnijem, full-length izdanju, što je verovatno naredni korak Kobolda. Za sam start i više nego dobro!

1. Ravisher
2. Die Hard
3. Killing for God