U suštini ovaj album neće doneti revoluciju na svetsku scenu, pa ni na našu, ali ono što radi, radi dovoljno kompetentno i usvirano da se doživi kao ozbiljan uradak vredan nečije pažnje

• Žanr: Death Metal
  • Izdavač: Adv. Promo – Satanath Records / Shrine Productions / Darzamadicus Records, 2015.
  • PišeSlobodan Trifunović

The Hell je možda novo ime na našoj sceni, ali ni u kom slučaju se ne radi o nekim novajlijama koji su nedavno došli u kontakt sa instrumentima i poželeli da naprave bend. Ova grupa je nastala posle raspada kultnog death metal imena Awaiting Fear, kada su Igor Lončar i Željko Zec na gitarama, Marko Mrčarica (ex-Rain Delay) i Satan na basu i vokalu poželeli da se dalje bave muzikom, ali nažalost, već početkom ove godine usled personalnih problema Satan napušta bend i biva zamenjen sa Timurom Iskandarovim na vokalu i Milanom Šuputom (ex-Consecration) na basu. Postava iskusnih vukova domaće scene je bila kompletirana i sve je konačno bilo spremno za prvo javljanje The Hella pod nazivom Welcome To…, o kome će ovde biti reči.

Moram početi ovu recenziju možda sa sporedne strane, ali na neki način to i jeste prvi aspekt sa kojim se sreće potencijalni slušalac, a to je predstavljanje benda u javnosti. Bez nekog uvijanja i pijeteta – kako ime benda, tako i albuma, i logo su prosto loši. Ne zna se šta je neoriginalnije, da li ime The Hell ili Welcome To… što prati apsolutno naivan logo i da ne znam bolje, tačno bih pomislio da je reč o ljudima koji ni lične karte nemaju i ne bih nikad došao u kontakt sa bendom ni na koji način. Omot je nešto bolji, vidi se da se na njemu i radilo, ali poprilično bazična scena baš i ne ostavlja bez daha. Znam da će mnogi reći da je ovo nebitno, ali zaista govorim iz najbolje namere i prosto ne mogu da verujem da ovako iskusni muzičari nisu mogli da smisle nešto bolje.

Na svu sreću, što se tiče najbitinijeg dela Welcome To…, muzike, situacija je kudikamo povoljnija. The Hell je nedvojbeno death metal bend, može se osetiti ovde da su članovi bili u Awaiting Fearu po groovy rifovima i old school blastovima, ali čini mi se da je nova krv donela i nešto preko potrebne originalnosti da bi se The Hell odvojio i započeo samosvojan život.

U pesmama se može primetiti dosta proggy kukica koje ne odvode priču u neku svoju stranu, već su tu da daju sitne ukrase i znatno podsećaju na radove benda Death; u celini Welcome To… zvuči kao oda starim death metal albumima i to pretežno sa Floride, tako da prosto može da se oseti da su članovi slušali pomenuti Death, Deicide, ali takođe i buldožerski Bolt Thrower.

U suštini ovaj album neće doneti revoluciju na svetsku scenu, pa ni na našu, ali ono što radi, radi dovoljno kompetentno i usvirano da se doživi kao ozbiljan uradak vredan nečije pažnje. Dosta mi ja zanimljivo čuti Timura u ovom okruženju, jer sam navikao na mnogo mirnija izdanja od njega kroz Tamerlan, ali njegov growl je sasvim dobar i može se reći da se apsolutno snašao i u ekstremnijim vodama. Kad smo već kod vokala, treba pomenuti da na albumu gostuju i Dača (Nadimač), Atteringer (Triumfall, Gorgoroth) i Đole (Azazel), što je sasvim lep primer bratske povezanosti i saradnje na našoj sceni čega nikad nije dosta.

Sve u svemu, Welcome To… je dobro prvo javljanje za The Hell kojim su se pozicionirali na našoj uvek gladnoj death metal sceni kao igrač na koga treba računati i koji je sposoban recimo da otvori koncert bilo kojeg većeg svetskog imena iz žanra koji naleti na naše prostore. Moram ipak priznati za kraj da sam očekivao malo više originalnosti od prosviravanja starih uticaja, ali verujem svim srcem da će to doći na kasnijim radovima – za sada je The Hell odradio dobar posao.

1. Gates Into Reality (Intro)
2. Welcome To Our World
3. Bred For Slavery