Bez obzira na pomenute nedostatke (prešaren, možda i pretenziozan materijal, manjak hitova), ovde ima šta da se čuje, uloženo je zaista mnogo truda, i neću pogrešiti ako vam kažem da proverite album kad izađe. Međutim, osećam da bi Midnight Rain tek u nekom budućem periodu, možda već sa sledećim albumom, mogao da pogodi direktno u metu

• Žanr: Hard Rock / Prog Rock / Melodic Metal
  • Izdavač: Adv. Promo / Miner Recordings, 2015.
  • WebMidnight-rain.com
  • Piše: Nebojša Lakić

Neobičan projekat stiže nam iz Lazarevca grada! Midnight Rain je svojevrsna rock opera u čiju realizaciju je uključeno čak 17 muzičara, među kojima su i članovi nekoliko zapaženijih domaćih sastava, poput Claymorea (danas Claymorean), Armageddona, Burning Circlea, Sinophie… a tu je čak i jedan hor (Dream Vox choir), te jedan od najboljih regionalnih gitarista, Muris Varajić. Jasno je da je pred nama nešto što se ne čuje tako često na domaćoj rock i metal sceni!

Pokretači cele priče su Vladimir Garčević i Boris Šurlan, prekaljeni lazarevački muzičari koji su potpisani kao kompozitori većine materijala, a odradili su i gitare, bas gitare, programiranje bubnja te pomoćne vokale. Boris je bio zadužen i za produkciju, te je sav posao obavljen u njegovom „Midnight“ studiju, i finalni rezultat je, imajući u vidu koliko kompleksan i slojevit materijal je u pitanju, sasvim zadovoljavajući.

Prešao bih odmah na suštinu – glavno oružje Midnight Raina je, bez ikakve sumnje, vokalna sekcija. Momci i devojke su na visini zadatka, i ko god da je odlučivao ko će sve da zapeva na albumu i koje pesme, napravio je odličan izbor. Pojedina imena (među ženskim delom ekipe) nisam imao priliku ranije da čujem – tim veće iznenađenje i dodatni plus celom ovom projektu.

midnightrain01

Idemo na pesme. Materijal je veoma raznovrstan, i album je poprilično teško staviti u neke precizno definisane žanrovske okvire… Sve vrste rocka, od progresivnije „spacy“ struje, preko klasičnih hard rock varijanti, protkane su i jazzom, orijent etnom, dok je metal najviše došao do izražaja u pretposlednjoj epskoj numeri „Tiamat“ (preko 11 minuta trajanja). Nemam ništa protiv eksperimentisanja, ali smatram da je u ovom slučaju možda mogla malo da se spusti lopta, i da se album zaokruži u koherentniju celinu i izgradi jedinstvena atmosfera od početka do kraja. Ovako se stiče utisak kao da slušate više bendova koji nemaju skoro nikakvih dodirnih tačaka jedan s drugim.

Dalje, ličnog sam mišljenja da albumu nedostaje barem jedan punokrvni hit, singl koji bi privukao ljude već na prvu, a to je ono sa čim su problema imali i imaju brojni slični projekti širom sveta (ako se neko seća svih tih Genius Rock Opera, Aine, pa što ne reći, i novije Avantasie, dok sa druge strane Arjen na svojim Ayreon i Star One albumima već godinama objašnjava kako se to radi). Jednostavno, stičem utisak da se u moru poslova oko stvaranja jednog ovakvog dela često zaboravi ona osnovna stvar, a to je sama pesma, i njena prijemčivost publici koja to posle treba da sluša. I to me je zaista iznenadilo, znajući da Vladimirov Claymore(an) nema nikakvih problema sa hit momentima.

Za prvi singl izabrana je numera „Neverending Love“, i ona najbolje potvrđuje da nikako nije lako izabrati „predstavnika“ ovog albuma i predočiti ovo ljudima tako da potrče, ako ne u prodavnicu kad izađe album, a ono barem na YouTube ili gde god već da se pojavi album kada izađe u digitalnom obliku. Tu bih dodao i da je numera „Tiamat“ praktično u potpunosti zasenila kompletan ovaj album. Staviti kilometarsku metal razbijačinu posle svih tih (više ili manje uspešnih) pokušaja da se stvori prijatnija smooth/soft/space rock i kakva sve ne atmosfera, možda i nije bio baš najbolji potez, jer toliko naglašen kontrast neminovno vuče za sobom pitanje – zašto čitav album nije u tom fazonu i kojoj publici je sve ovo tačno namenjeno?

Valja reći i to da Truth is in the Light nije prvo izdanje Midnight Raina, što će verovatno mnogi da pomisle. Evolution I je objavljen 2013. godine kao digitalno izdanje za jednu italijansku kuću, a gotovo potpuni nedostatak promocije u tom periodu i stvorio je situaciju da Midnight Rain danas mora praktično od nule da krči svoj put na domaćoj i svetskoj muzičkoj sceni.

The Truth is in the Light, prema najavama iz benda, trebao bi da bude objavljen u prvoj četvrtini 2015. godine, u fizičkom (Miner Recordings) i digitalnom obliku, pa obratite pažnju. Bez obzira na pomenute nedostatke (prešaren, možda i pretenziozan materijal, manjak hitova), ovde ima šta da se čuje, uloženo je zaista mnogo truda, i neću pogrešiti ako vam kažem da proverite album kad izađe. Međutim, osećam da bi Midnight Rain tek u nekom budućem periodu, možda već sa sledećim albumom, mogao da pogodi direktno u metu.

1. Freedom of War
2. Serenity
3. Never Make a Promise