Aral Sea je veoma kvalitetno progressive metal izdanje, a Burning Circle stasao je u jedan ozbiljan sastav koji, pre svega zbog vokalnih akrobacija Aleksandra Stojkovića, ali i najviših sviračkih, kompozitorskih i aranžmanskih dometa kompletne ekipe, danas spada među najbolje srpske metal grupe

Progresivna metal bratija iz Rume, Burning Circle, izbacila je tokom juna EP Aral Sea posredstvom online etikete SMP Music, koja, kao takva, deluje u sastavu ovog našeg veselog portala. EP je dostupan za besplatno preuzimanje (kao i sva ostala izdanja SMP Music kad smo već kod toga), pa možete da ga skinete OVDE i da, recimo, čitate recenziju uporedo dok isti preslušavate, kako biste procenili da li recenzent piše gluposti ili zbori smisleno. Sa druge strane, možete jednostavno i da batalite čitanje i posvetite se samo preslušavanju. Na vama je.

Za one koji su se ipak odlučili da pročitaju još koji red na tu temu, recimo odmah ono najbitnije – Aral Sea je veoma kvalitetno progressive metal izdanje, a Burning Circle stasao je u jedan ozbiljan sastav koji, pre svega zbog vokalnih akrobacija Aleksandra Stojkovića, ali i najviših sviračkih, kompozitorskih i aranžmanskih dometa kompletne ekipe, danas spada među najbolje srpske metal grupe.

Četiri nove pesme su pred nama, a da se ekipa nimalo ne šali, jasno je već prilikom slušanja uvodne „March of the Righteous“, koja je i ekranizovana za potrebe lyric videa. Lyric video kao takav mogao je komotno da bude i official video, a s obzirom da to na kraju ipak nije, ostaje da vidimo da li će nas momci iznenaditi sa vrhunskim spotom u bližoj budućnosti. Sa druge strane, pomenuta pesma odličan je izbor za prvi singl, i demonstrira svu raskoš i mogućnosti ovog sastava – produkcija je za pohvalu, atmosfera i svirka baš kako i treba kod jednog prog metal sastava, dok je Aleksandar bez sumnje jedan od najboljih pevača koji su se ikada pojavili na srpskoj metal sceni. Zaista, čovek je ovde toliko ubedljiv, da bi bez problema mogao da se, recimo, smesti između Allena (Russella, Symphony X) i Landea (Jorn, solo radovi, i šta sve još ne) i projekat pomenutog dvojca (Allen/Lande) pretvori u vrhunsku threesome (no homo) odiseju, i tako digne stvari na još viši nivo. To je ta liga, jednostavno.

burningcircle001

Idemo dalje. Ono što mi je veoma drago je to da je bend nakon sasvim dobrog debi albuma otišao korak dalje, i danas zvuči znatno koherentnije, uigranije i preciznije nego ranije – pod „preciznije“ mislim na već pomenuta aranžmanska rešenja i sveukupnu izvedbu kompletne ekipe. Prvi album, iako je obilovao odličnim momentima, ipak je delovao pomalo nepovezano, a na delove i konfuzno. Ovoga puta to nije slučaj, sve je na mestu, a dodao bih i da sam mišljenja da su mini izdanja, EP formati sa četiri-pet pesama poput ovog ovde, danas mnogo bolja opcija od full length izdanja (stara priča o hroničnom nedostatku koncentracije i zasićenosti tržišta). Jednostavno, lakše je slušaocu da se fokusira i „sažvaće“ pesme kako treba ako ih je manje, a i na kraju ostanete pod znatno jačim utiskom, jer nema prostora za filere i razvodnjavanje.

A da i ja ne bih razvodnio ovu recenziju, vreme je i za zaključak – EP je, kao što već rekoh, besplatan – skinite ga i poslušajte, ako vam prog metal i ta vrsta priče išta znači u životu. A ako do sada nikada niste čuli za Burning Circle, siguran sam da nećete verovati da je reč o domaćem sastavu kojem je ovo tek drugi studijski rad. To je valjda više nego dovoljna preporuka.

1. March of the Righteous
2. Treasure in the Attic
3. Lullaby