Album koji će sigurno da se svidi svim fanovima ovog benda, nekima će možda postati i najbolji, ko zna?

• Žanr: Thrash / Speed Metal
  • Izdavač: One Records, 2003.

Novi, peti po redu studijski album thrash/speed metal sastava Bombarder je pred nama. Nešto da rasčistimo – ovaj bend možete ili voleti ili mrzeti, ali ih morate ceniti! Upornost i istrajnost na svom višegodišnjem putu nije pokazao ni jedan bend sa ovih prostora, dok je Bombarder svoj put započeo još u doba SFRJ! Naravno, mnogo toga se izmenjalo, mnogi ljudi su bili i otišli, a tu su sada novi („Novo meso“), mlađi ljudi, priznati muzičari sa naše scene. Ljudi koji i te kako znaju svoj posao – gitaristi Jakša (Abonos) i Rale (ex Stone to Flesh), Predo i Mikac (bubanj u Abonosu takođe), basista i bubnjar, Markus, gde njegova uloga u ovom bendu i dalje ostaje misterija, i legenda koja hoda – Nešo. Pitam se samo odakle ovom čoveku toliko energije i volje da ostane odan i istrajan na svom putu, koji nikako nije put slave ili zarađivanja ikakvih para. Čitav život proveo je pevajući u ovom bendu, na šta možemo samo da skinemo kapu. Svaka ti čast majstore!

Idemo malo o pesmama. Nepoznat je studio gde su ovo snimili, jer je omot oskudan sa informacijama (ni tekstova, ni zahvalnica – ničega!), mada produkcija ostaje slična onoj na prethodnim ostvarenjima, jer je bubanj i dalje tradicionalno programiran (uvek sam se pitao zašto to i dalje rade, kad više nije toliki problem snimiti živ bubanj). To umanjuje ukupan doživljaj pri preslušavanju, pogotovo što je glasniji od gitara. A gitare su upravo najbolji momenat i albuma, i benda naravno, Iskusni thrash rifovi, iste takve solaže, kidaju sve pred sobom! Ne znam tačno šta je koji od ove dvojice odsvirao ovde, ali Jakšu smatram najboljim thrash metal gitaristom na našoj sceni. A kako Rale nije za bubnjem (što je i svirao u Stone to Flesh svojevremeno), verovatno se odlično snalazi i sa gitarom.

Tekstovi su naravno na srpskom, a teme možete nazreti po nazivima pesama. „Pharmaceut“ otvara album, i zasigurno ima najzanimljiviji/najsmešniji tekst! Podsetio me je na tekstove legendarnog beogradskog SMF-a. Vokal ništa drugačiji nego što smo navikli. „Novo meso“ već ima jedan noviji momenat – black metal gitare u nekim delovima, kao i „zakucavanje“ doboša. Neočekivano, ali se odlično uklopilo! Jedna od najboljih pesama na albumu. Dalje, i pesma „Zadah zemlje“ zvuči potpuno blackerski! Ko zna gde će ovaj bend da završi u budućnosti! Još bih pomenuo i najprogresivniji momenat albuma, završni naslovni instrumental, gde čujemo i klavijature (ili semplove, šta god), prog rifologiju na gitarama, i (verovali ili ne) ženske vokale! Koga drugog do – Marte i Marije (Abonos). Eh, kad se setim kad sam prvi put čuo za to. Bombarder i ženski vokali idu zajedno kao torta i pivo, mislio sam. Međutim, ove dve su me razuverile, jer su se savršeno uklopile na muzičku podlogu, samo što ta podloga nema baš neke veze sa ostatkom albuma.

I to je to, album koji će sigurno da se svidi svim fanovima ovog benda, nekima će možda postati i najbolji, ko zna? Priča se da će sa ovim albumom grupa probati proboj i u inostranstvu, gde se trenutno traži izdavač. Živi bili, pa videli.

Bombarder – Ledena krv spisak pesama:

1. Pharmaceut
2. Novo Meso