The Stone je uvek bio i sigurno da će ostati jedan beskompromisan sastav, jasnih pogleda i ciljeva. I mislim da je to pravac koji im najbolje i leži

Očekivani album The Stonea pojavio se na evropskom tržištu pod etiketom Solistitium Records (Nemačka). Zakon Velesa je ime novog, četvrtog po redu opusa ovog beogradskog sastava. I sigurno je da se svakim novim albumom sve više kristališe zvuk kojem bend teži.

Ovaj put, za razliku od (uspešnog) full-length prethodnika (Slovenska krv), može se primetiti da je album mnogo više siroviji, ogoljeniji, produkcija je (Kazablanka studio) takve vrste da će se svideti samo najupućenijima u žanr. I to je prvo što bih konstatovao. Ne znam koliko tačno poklonika tog zvuka ima kod nas, ali tu ostaje i činjenica da je The Stone sve cenjenije ime u evropskom undergroundu, i da će se publika za njihov rad u svakom slučaju pronaći i van naše zemlje. Ovi ljudi jednostavno sviraju muziku koju vole, i tome treba da teži svaki muzičar koji drži do poštovanja prema sopstvenom stvaralaštvu.

Već je odavno jasno da je sastav prešao na srpski jezik kad su u pitanju tekstovi, a korištena je slična forma kao na prethodniku: Nefasov vokal je nešto tiši, i stapa se sa ostatkom muzike, praveći tako specifičnu atmosferu, ali koja s druge strane ima za posledicu da se malo šta može razumeti bez čitanja tekstova. Delić svega ovoga bio je nagovešten još sa dve novonapisane pesme sa Tragom hromoga vuka, a sad je taj stil zaokružen u celinu. Za kraj bih pohvalio i bubnjanje Aksinomantijana koji je odradio odličan posao, i pošteno napredovao od prošlog studijskog rada.

The Stone je uvek bio i sigurno da će ostati jedan beskompromisan sastav, jasnih pogleda i ciljeva. I mislim da je to pravac koji im najbolje i leži.

The Stone – Zakon Velesa spisak pesama:

1. Priviđenja