Ako ste fan ranih Bathory, podržite ovo specifično izdanje na srpskoj i evropskoj metal sceni
  • Žanr: Black Metal
  • Izdavač: Rock Express Records, 2007.
  • Web: Rockexpress.org

Uh, kako sam se samo napatio dok nisam uspeo da pustim ovaj disk… svi playeri koje imam u kući odbijaju da ga puste, da li zbog sadržaja, ili nečeg drugog, ne znam. 16. marta tekuće godine, navršila se 24. godišnjica od osnivanja kultnog sastava Bathory. Smešno je i govoriti o tome kolika je važnost pomenutih i kakav uticaj su izvršili na ekstremnu metal scenu, pa stoga to preskačemo.

Mladenovački black metalac Bethor već je dve decenije fanatični obožavalac ovog sastava, i među prvima u Evropi, odao je počast Quorthonu i Bathory, na način na koji to ovaj sastav i zaslužuje – tako što je snimio tribute album. Akcenat je stavljen na rani Bathory period, osam pesama je obrađeno, a na disku je i jedna autorska, komponovana u uspomenu na Quorthona (Gloria Sathanas). Sve pesme odsvirao je bend Bethor, a gosti na albumu su plava kraljica Tristessa (uh…) iz grčkih Astarte i Alexandar (SVG). Materijal je snimljen u studiju Amadeus u Beogradu (iako pojedine pesme zvuče drugačije od ostalih?), a produkciju potpisuju Đura (radi kao tonac Eyesburnu i Soulflyu kad su u našim krajevima) i Bethor, i uradili su odličan posao; old school atmosfera i sirova svirka, ali opet dovoljno jasna i razumljiva, da aranžmani u potpunosti dolaze do izražaja (što u prošlosti i nije bio slučaj, posebno zbog toga što je Bethor koristio razne efekte na vokalima, koji su „poklapali“ muziku – ovo je svakako mnogo bolje).

Umesto tracklista, na back coveru se nalazi tekst koji je svojevremeno štampan na pozadini LP covera The Return… albuma, što znači da ćete se morati malo potruditi da saznate koje se pesme ovde nalaze. Kako je rekao Bethor, pravi fanovi će u sekundi prepoznati sve pesme. Ne bih se baš opisao kao „pravi“ fan u tom smislu, i više sam u Blood Fire Death/Hammerheart/Twilight of the Gods elementu, ali mi je pošlo za rukom da većinu prepoznam, a najbolje su mi sele „The Return of Darkness and Evil“, „Sacrifice“, zanimljivo otpevana „Born for Burning“ i „Satan My Master“. I autorska pesma se potpuno uklapa u atmosferu albuma, a i vizuelna strana (cover/booklet) takođe.

Ako ste fan ranih Bathory, podržite ovo specifično izdanje na srpskoj i evropskoj metal sceni.