Cenim da domaća metal scena nije iznedrila kompletniji black metal album još od zlatnih dana May Resulta (Tmina), i da je Chaos, Darkness & Emptiness ozbiljan kandidat za srpski metal album godine

Iako mnogi još uvek ne mogu da prežale raspad novosadskog death metal sastava Disdained, pogledajmo ipak pozitivne strane cele te priče – pokrenut je projekat Synesis Absorption (gde pored naših momaka, sviraju i poznate face svetske metal scene), i već sada možemo reći, jedan od najperspektivnijih black metal bendova ovih prostora, Bane. Složićete se, situacija i nije toliko loša.

I ovaj put, baš kao što je bio slučaj sa Disdained, u pitanju je potpuno profesionalan pristup radu – album je snimljen u češkom Hellsound studiju, angažovan je profesionalni dizajner, potpisan je izdavački ugovor sa nekoliko evropskih kuća, a Bane je već u par navrata širio apokaliptične vizije na koncertima po Evropi.

Ništa nije prepušteno slučaju, i rezultat je svetska produkcija, i svirka koja bi pre priličila starijim i iskusnijim muzičarima, koji iza sebe imaju znatno konkretniju diskografiju. Chaos, Darkness & Emptiness poseduje nešto što nedostaje dobrom delu današnjih (black, death itd.) metal albuma – melodiju, ali i preko potrebnu oštricu. Poseduje atmosferu. Dovoljno je inspirativan, da se nećete naći u situaciji kako ste pustili prvu pesmu, a zatim primetite da je disk stigao do kraja, dok između kao da nije bilo ničega osim besmislene buke. Ovde to definitivno nije slučaj.

Ništa nije prepušteno slučaju, i rezultat je svetska produkcija, i svirka koja bi pre priličila starijim i iskusnijim muzičarima

Gitare su udarni element albuma, kako je i red ako pričamo o metal muzici, a kvalitetno osmišljeni rifovi možda su najbolje primetni u pesmi „Inherited Infection“ (iako je teško izdvajati delove od ukusno osmišljene celine). Blast beatovi su tu, ali nisu preterano napadni, scream i growl vokali se podrazumevaju. „The Haunting Presence“ podsetiće na stariji Amorphis period, akustične gitare lepo su odsvirane i daju dodatnu širinu albumu, a prezentovane ideje zadovoljiće fanove Emperora, Behemotha, Dimmu Borgira, Dissectiona… Jednostavno rečeno, trud koji je uložen u ovaj projekat i te kako se oseti, i verujem, biće nagrađen od strane publike.

Cenim da domaća metal scena nije iznedrila kompletniji black metal album još od zlatnih dana May Resulta (Tmina), i da je Chaos, Darkness & Emptiness ozbiljan kandidat za srpski metal album godine.

Bane – Chaos, Darkness & Emptiness spisak pesama:

1. Awakening of the Evil Spirits