Nemamo ovakvih bendova, pa prostora za Through Art itekako ima

• Žanr: Melodic Death Metal
  • Izdavač: Sleaszy Rider, 2011.

Through Art je srpski melodic death metal sastav novije generacije, a Kamaswami im je prvo zvanično izdanje, i to za sasvim solidan (svakako veoma agilan) label iz Grčke, Sleaszy Rider. Kreću se stvari napred, reklo bi se, pa i pored sloma domaće metal scene (tvrdnja koja zahteva konkretniju analizu, nećemo sad o tome), naši bendovi tu i tamo ipak dobace preko granice i nađu sebi pristojnog izdavača.

Ovi Beograđani imaju solidan koncertni staž iza sebe, a bilo je tu i demo snimaka koji su nagoveštavali da se u Srbiji ne svira samo retro metal. Poprilično su u toku s vremenom, a ubedljivi su i u koncertnim uslovima. Na gore potpisanog posebno su skrenuli pažnju tokom ex-YU WOA Metal Battle takmičenja pre par godina.

Ako ste bili u prilici da čujete kakav raniji snimak Through Arta, otprilike možete pretpostaviti šta vas čeka. Ekipa je nastavila istraživanje melodic death metal voda, te modernog pristupa tom zvuku. Zbog specifičnog glasa pevača Davida, nekako se na prvu nametnulo poređenje sa ranijim radovima Scar Symmetrya. Growl dominira, ali poprilično cool clean vokal upravo je ona kašičica šećera koja nedostaje da vam kafa ili čaj budu ukusniji.

Nažalost, detalj koji bi zamišljene ideje uzdigao na potreban nivo a sa kojim Through Art još uvek imaju problema jeste produkcija. Preciznije, ok je ovo za naše uslove, sve se razume, sirovo je, metalski brutalno, ali imajući u vidu da je pomenuti žanr poprilično nemilosrdan kad su te stvari u pitanju, više love valjaće investirati u naredni album. Sa druge strane, veoma dobra i precizna svirka govore nam da su upravo pare jedino što ove momke razdvaja od top lige ovog žanra – bolji studio rešiće većinu problema koji su ispred benda.

Takođe, ličnog sam mišljenja da bi TA u budućnosti trebalo još malo da poradi na koloritu. Pesme su dosta slične, no, kako pričamo o debi albumu i svojevrsnom probijanju leda, ostaje da vidimo kako će se stvari razvijati. Nemamo ovakvih bendova, pa prostora za Through Art itekako ima.

Vi vaš sud možete dati već sada na MySpace stranici benda, te podržati ako vam se svidi ono što tamo čujete.

1. Core Decay
2. Statue