Asphyxia je, bez sumnje, jedan od najboljih domaćih albuma u protekloj godini

• Žanr: Melodic Death Metal
  • Izdavač: Maple Metal Records, 2012.

Sangre Eterna je jedan od onih bendova koji veću pažnju medija i publike dobijaju u inostranstvu nego ovde. Što ni ne čudi preterano, imajući u vidu da su Novosađani svoj rad od početka usmerili daleko od granica naše zemlje.

Grupa je u dosadašnjoj karijeri objavila dva albuma. I dok je na prvom (Amor Vincit Omnia, Sleaszy Rider Records, 2007.) dominirao melodični black metal, ovaj drugi, aktuelni (Asphyxia, Maple Metal Records, 2012.), donosi pesme koje su u najboljem maniru skandinavske metal škole (Norther, Dimmu Borgir, Children of Bodom, Soilwork, Dark Tranquillity…). Melodično, agresivno i veoma catchy!

sangre-eterna-album-godine-2012Na Asphyxiji imamo 11 numera, koje se, dakle, mahom kreću kroz melodic death metal teritoriju. Black metal elementi, posebno oni koji će podsetiti na srednji period Dimmu Borgira, i dalje su prisutni na momente, što je i logično, imajući u vidu raniji rad benda. Produkcijski deo posla obavio je talentovani Davor Menzildžić kog od ranije znamo i iz sastava Tales of Dark…, dok je za mastering bio zadužen Stephan Fimmers iz velikog Necrophagista. Rezultat je produkcija koja ispunjava najviše svetske standarde.

Sangre Eternu čine muzičari prve lige – ekipa, najjednostavnije rečeno, zna posao, a znaju i komponovati pesme, jer većina numera na ovom albumu nosi hit potencijal – vašem recenzentu najviše su se dojmile „Seventh Angel“, „The Echoes of my Loss“ (gde im je vokalno pomogla i uvek sjajna Jovana Karajanov (Tales of Dark…)) i „Lut Gholein“, mada ni ostatak materijala nema nekih vidljivih (čulnih?) zamerki.

Da je SE sa ovim albumom opasan igrač na svetskom melodeath tržištu, svedoči i impresivna lista gostujućih muzičara iz nekoliko eminentnih bendova – Jovanu i Tales of Dark… već pomenusmo, a tu su i Aleksi Sihvonen (Norther), Tapio Wilska (ex Finntroll), Juha Kylmänen (For my Pain) i Jarmo Kylmänen (Eternal Tears of Sorrow).

Asphyxia je, bez sumnje, jedan od najboljih domaćih albuma u protekloj godini, a Sangre Eterna bend od kojeg možemo očekivati svakakva iznenađenja u budućnosti.

1. The End Of Beauty
2. The Masquerade