Materijal zvuči upravo kako treba, a ako pridodamo tome i sposobnost benda da spravi efektne, pevljive pesme prosečnog trajanja od tri minute, zaključak je da će ovaj album sigurno naići na odobravanje fanova žanra. Nema ni jednog razloga da tako ne bude.

Ne dešava se tako često da Banjaluka iznedri dva metal albuma u istoj godini. Tužna je to činjenica – situacija u najvećem gradu Republike Srpske sa metal muzikom (ne samo sa metalom, i ne samo sa muzikom – crno je u raznim segmentima života) iz godine u godinu sve je gora. Mlađi bendovi se više praktično uopšte ne pojavljuju, iole solidan klupski prostor odavno ne postoji, a publika… publike još i ima, što je najzanimljivije, videlo se na prvom Banjaluka Metal Meeting festu koji je (teškom mukom) realizovan u martu ove godine. Hoće to tako, kad ima bendova, nema publike, a kad ima publike… Ipak, da nije baš sve potpuno mrtvo, potvrđuje prvo vrlo dobar album bestijalnog black metal projekta Zvijer koji smo vam predstavili pre nekoliko meseci, a sada i Cornix, uporni thrash metal sastav koji je finalizovao posao na debi ostvarenju Ratna mašina, o kojem će biti reči u ovoj recenziji.

Cornix je, dakle, jedan od retkih aktivnih metal bendova u Banjaluci u ovom trenutku. Sastav, inače osnovan 2013. godine, do sada je snimio par demo snimaka, sa kojih se mogao čuti tradicionalni thrash/speed metal kakav neguju Bombarder, Kuga, Horror Piknik i slični. Pomenuta trojka je, ne samo muzički dosledno ispoštovana u Cornix stvaralaštvu, već i tekstualno – Banjalučani pišu pesme na srpskom jeziku (proklinju državu, životnu nepravdu, veličaju metal i pivo, klasika), a stil pevanja Marka Ristića može se pozicionirati taman negde na relaciji Nešo / Ljiljak / Gos’n Bandar.

Cornix

Nema ovde mnogo filozofije, niti komplikovanja – ovo je speed thrash metal na srpskom jeziku, sa direktnim, pevljivim pesmama i pamtljivim refrenima, kec ritmovima i ubojitim rifčinama i solažama specifičnim za ovaj pravac. Originalnost svakako nije nešto što prvo pada na pamet, ali imajući u vidu da je thrash metal uvek imao jako sledbeništvo na ovim prostorima, još jedan bend u toj priči neće poremetiti balans, a Cornix, sudeći po ovom albumu, ima dovoljno potencijala da bi mogao da se izbori za svoje mesto, uz konkretniju koncertnu i promotivnu aktivnost koja će, nadam se, uskoro da usledi.

Nema ovde mnogo filozofije – ovo je speed thrash metal na srpskom jeziku, sa direktnim pesmama, kec ritmovima i rifčinama i solažama specifičnim za ovaj pravac

Banjalučka četvorka (pomenuti Ristić na vokalima, gitarista Aleksandar Bjelošević, basista Zoran Ćulum i bubnjar Dejan Stjepanović) album je snimila na prvoj lokaciji koja pada na pamet kada govorimo o ovoj vrsti svirke – novosadskom studiju Piknik, tj. kod Gos’n Bandara (Piknik, Horror Piknik). Taj čovek zna kako sve ovo treba da zvuči, i zaista je prijatno slušati banjalučki thrash metal bend koji, za razliku od mnogih pre njih, nije stao na demo snimcima realizovanim u lokalnim, uglavnom lošim uslovima. Materijal zvuči upravo kako treba, a ako pridodamo tome i sposobnost benda da spravi efektne, pevljive pesme prosečnog trajanja od tri minute, zaključak je da će ovaj album sigurno naići na odobravanje fanova žanra. Nema ni jednog razloga da tako ne bude.

Cornix – Ratna mašina spisak pesama:

1. Kazna
2. Rat