The Verdict jeste prava presuda vašoj glavi koja neće moći mirno da otprati preslušavanje ove zverke

Čoveče, ovo me je strpalo u vremensku mašinu i vratilo na same početke mog upoznavanja sa thrash metalom, crossoverom i tada narastajućom popularnošću hardcorea (početak 1990-ih). Odjednom mi se pred licem ukazalo zlatno doba bendova tipa Slayer, Suicidal Tendencies, Agnostic Front, Sepultura, Cro-Mags, D.R.I. i/ili Prong (lista ide u nedogled). Sve ono što je nabrojane bendove činilo/čini prepoznatljivim, možete pronaći i na drugom studijskom izdanju novosadskog War Enginea!

Pet godina nakon prvenca Adrenaline Rush, War Engine se vratio sa ubicom od albuma koji ima sve ono što čovek može tražiti od thrash metala začinjenog crossoverom i hardcoreom s kraja 1980-ih i prve polovine 1990-ih, počevši od strukture pesama i rifova, preko vokala, pa do samog zvuka. Ako The Verdict uporedimo sa (inače vrlo dobrim) prvencem, odmah ćemo primetiti da je maltene slepo obožavanje Slayera i (stare) Sepulture ovog puta donekle ustuknulo i ustupilo mesto novim elementima, pre svega mnogo uočljivijim crossover/hardcore brejkovima, pa čak i melodic death metal uticajima.

War Engine se vratio sa ubicom od albuma koji ima sve ono što čovek može tražiti od thrash metala začinjenog crossoverom i hardcoreom

Takođe, novo izdanje su odsvirala smo tri člana (umesto nekadašnjih pet): Dušan Mijolić (vokal/gitare), Stefan Stanić (bubnjevi) i najnoviji dodatak Milan Pećanac (bas gitara), što nikada ne biste primetili pri preslušavanju diska, pošto su Stefan i Milan dali sasvim solidnu potporu Dušanovim razaračkim/ukusnim/ubistvenim rifovima. Uz to, Dušan je ovde po prvi put pred mikrofonom i mogu reći da me je oduševio razornim thrash/coreovskim glasom, koji mnogo više leži zvuku benda, nego onaj koji se čuo na prvencu.

Pesme su otpevane na engleskom, uz standardne thrash teme i tekstove, uz jedan mali izuzetak… Radi se o pesmi „Užas“, prvoj War Engine kompoziciji na srpskom. Zašto to izdvajam? Pa, uz to što je jedna od najboljih na albumu (iako sa bezveznim tekstom), da bih, po ko zna koji put napomenuo: pevanje na maternjem jeziku uvek će privući lokalnu publiku i pre će je spojiti sa zvukom/porukom benda. Ne znam kako je sa vama, ali meni slušanje srpske grupe sa tekstovima na engleskom za sobom povlači i nevoljne komparacije sa stranim grupama, dok mi pevanje na srpskom odmah izdvaja bend i daje mu lični pečat, bliskost i prepoznatljivost.

Na kraju bih pohvalio sam zvuk izdanja. Ne znam da li bih to mogao nazvati produkcijom, pošto se čuje da je sve rađeno uz pomoć štapa i kanapa, u kućnim uslovima, uz pomoć Mihajla Obrenova (Dreddup). To možda zvuči odbojno, ali itekako prija samom albumu. Čuje se da su ga odsvirali „živi“ ljudi, sa svim sitnim greškicama koje tako mogu nastati, a koje su tako neodoljive i primamljive kada se radi o thrash/crossover svirci.

The Verdict jeste prava presuda vašoj glavi koja neće moći mirno da otprati preslušavanje ove zverke. Momcima iz War Enginea svaka čast i samo neka nastave ovim putem.

War Engine – The Verdict spisak pesama:

1. Brave Enough