Apsolutna preporuka, a za Sretena i ostatak Neters Shrine – kapa dole. Pred nama je, sasvim izvesno, jedan od kandidata za album godine…

Prefiks „odličan“ dajem odma’ na početku recenzije albuma prvenca projekta Neters Shrine i Jimmy, šef inđijske ćelije SMP-a, apsolutno stoji iza ove konstatacije! Razloga za to je više. Prvo, materijal je vrlo kompaktan, a više puta sam ponovio da je to osobina koju jako cenim, pesme su sjajno napisane, aranžirane i ujednačenog su kvaliteta (osim jedne koju ću kasnije da pljunem sa zadovoljstvom), produkcija takođe sjajna, mada ništa manje nismo ni očekivali od Master Ćilija (aka Ivan Ilić) – moj dragi kolega sa SMP-a Aleksandar Stojković te moja supruga su među personama koje su stale iza mikrofona, a i ako ćemo iskreno (što da se lažemo), dobar sam sa idejnim tvorcem projekta, Sretenom Veličkovićem. Tako je, kako je. Dakle, jedan čovek, jedan projekat, dosta učesnika i sjajan album!

Vajb, kojim vlada osećaj neukaljanog entuzijazma i ljubavi prema muzici daje poseban kolorit preslušavanju albuma, a ceo filing je jako dobro preneo tim za blisku podršku u realizaciji svega i to u sledećem sastavu: vokali: Miloš Stošić (Deadly Mosh/Motorcharge), Aleksandar Stojković (Burning Circle, Assymetry), Predrag Pavlovic (Epilog), Jadranka “Tzeetzah” Stanić (Superhammer, Elsewhere Shine), dok je za scream/growl deonice bio zadužen sam Sreten Veličković.

Jedan čovek, jedan projekat, dosta učesnika i sjajan album

Dalje, bubnjeve je „odlupao“ Vojin Ratković (Deadly Mosh, Punished itd.), ritam gitare i bas odsvirao je Sreten, dok je doprinos solažma dao Boža Friedman. U jednu celinu je to sve zapakovao, niko drugi do već pomenuti Ivan Ilić, čiji se uticaj oseti ne samo u kreiranju zvuka projekta i tehničkim detaljima, već i u aranžiranju. Definitivno se oseti, jer propusta nema, sve je vrlo profesionalno , dozirano na pravi način. A debitantski album je u pitanju… To zapravo može skoro da se namiriše i smatram da je to plus i da tako treba da se odvija saradnja na relaciji muzičar/autor – producent.

Ovaj album zaslužuje puno pažnje i prava će šteta biti ako se za njega ne nađe adekvatan izdavač ili ako ne dopre do šireg auditorijuma

U ovom slučaju ću napraviti presedan i uraditi ono što obično ne radim u recenzijama, tj. izdvojiti favorita iz gomile dobrih pesama. To bi definitivno bila stvar koja je poslužila za izlazak u javnost Neters Shrinea, „Worst Fear“ i koju je vrhunski otpevao Miloš „Priestkiller“ Stošić. Ona se neznatno, po mom ukusu, izdvaja od ostatka materijala. Sa druge strane, pesmi koja mi se ne dopada, a koju neću imenovati jer joj je prikačen atribut „bonus“, smatram da nije mesto na albumu. Možda jedino kao bonus, i nikako drugačije, jer značajno rementi balans svega – jednostavno je lošija.

Jedina realna mana albuma je zapravo nedostatak pravog identiteta. Siguran sam da će se u budućnosti tražiti pravi Neters sound ili stil, što je normalan razvojni put jednog benda, ali imajući u vidu kvalitet koji nam je ponuđen sa Demon’s Seed, tu ne vidim neki problem, jer smatram da ni ne treba vijati originalnost u startu po svaku cenu. Ovde je ta trampa odrađena odlično.

Za kraj, vraćamo se na zaključak sa početka pisanija. Ovaj album zaslužuje puno pažnje i prava će šteta biti ako se za njega ne nađe adekvatan izdavač ili ako ne dopre do šireg auditorijuma. Apsolutna preporuka, a za Sretena i ostatak Neters Shrine – kapa dole. Pred nama je sasvim izvesno jedan od kandidata za album godine.

Neters Shrine – Demon’s Seed:

1. Blind Myself
2. Brothers In Arms